שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » האם פטור מוויזה לישראלים יקדם מטרות של אוליגרכים רוסים?
בארה"ב חוששים שעם הצטרפות ישראל לתוכנית הפטור, אוליגרכים, ובעלי עבר פלילי ינצלו את הדרכון הישראלי, כדי להיכנס לארה"ב
ויזה אמריקאית | צילום: shutterstock

בארצות הברית חוששים כי קבלת ישראל לתוכנית הפטור מוויזה, תאפשר לאזרחים רוסים בעלי עבר בעייתי להיכנס למדינה, לאחר שיעלו לארץ ויקבלו אזרחות ישראלית. פקידים אמריקנים בכירים שביקרו לאחרונה בישראל העלו סוגיה זו מול בכירים ישראלים וגורמים בסוכנות היהודית, וביקשו הבהרות באשר לתהליך הנפקת האזרחות הישראלית לאזרחים רוסים.

חשש הממשל האמריקאי נוגע בעיקר לאוליגרכים ואנשי עסקים בעלי עבר פלילי. רשמית, אדם המבקש לעשות עלייה צריך להציג תעודת יושר, אך ברוסיה אפשר להשיג הכול, זה רק שאלה של מחיר. האמריקנים הציגו לישראלים שורה של שאלות בנושא וביקשו הבהרות לגבי הפרוצדורה לבירור זהותם של האזרחים הרוסים שמקבלים היתר עלייה.

עוד מבחזית החדשות

בעקבות המלחמה באוקראינה עלו לארץ עשרות אלפי רוסים, שקיבלו תעודת זהות ישראלית ודרכון. רבים מהם ירדו מהארץ בהמשך ומסתובבים ברחבי העולם. באופן תיאורטי, בתור אזרחים ישראלים הם יהיו זכאים לפטור מוויזה, אם וכאשר ישראל תצטרף לתוכנית האמריקאית. בעבר היו צריכים עולים חדשים להוכיח שיש בכוונתם להשתקע בארץ לתקופה מסוימת לפני שקיבלו דרכון ישראלי, אך כיום הנהלים השתנו והם מקבלים אזרחות עם כניסתם לישראל.

ארה"ב אמורה לפרסם בימים הקרובים את אחוז סירוב הבקשות לוויזה של אזרחי ישראל, ושל אזרחי העולם כולו. רק מדינות ששיעור הסירוב שלהם יהיה נמוך מ-3%, יתקבלו תוכנית הפטור, שכיום נהנות ממנה 40 מדינות בעולם. בנוסף, על ישראל להעביר בכנסת שני חוקים ותיקון חקיקה בנוגע להעברת מידע, כולל עבר פלילי לארה"ב לגבי אזרחים ישראלים שטסים למדינה.

עוד מבחזית החדשות

בכירים אמריקנים העלו לאחרונה טענות קשות על ביורוקרטיה בכמה מהסוכנויות הממשלתיות בארץ בכל הנוגע להשלמת תהליך ההצטרפות לתוכנית הפטור מוויזה. על פי הערכות, אם ישראל תעמוד באחוז הסירוב, ותשלים את החקיקה, אפשר יהיה להצטרף לתוכנית הפטור לפני הסתיו הקרוב.

שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס אמר אתמול בראיון ל-ynet radio כי יש להשלים את הצעדים למהלך הפטור מוויזה. לדברי ניידס "קודם כל צריך לקבוע, ואנחנו עדיין לא יודעים את זה, אם ישראל כשירה להיות מועמדת, דבר שני, הכנסת צריכה לעשות מספר דברים כדי שהדבר יהיה אפשרי. דבר שלישי, אנחנו צריכים מדיניות ברורה לגבי זה שפלסטינים אמריקנים יוכלו לטוס בחופשיות מדטרויט לנתב"ג ומשם לרמאללה, לגור ברמאללה ולחזור לדטרויט. כשנמלא את כל הדברים האלה, אני מקווה, ישראלים לא יצטרכו לעמוד בתור לקבלת ויזת תייר לארה"ב. זאת המטרה שלי ואני עובד על זה מאוד קשה. לי יש ויזה, אני מנסה לעזור לאזרחים הישראלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים