שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » האם ארה"ב משנה כיוון בסוגית הלחימה בחצי האי קרים?
ארה"ב צפויה לשלוח בקרוב סיוע משמעותי נוסף לאוקראינה, בעלות של יותר מ-2.5. מיליארד דולר. ההערכה היא שהנשק החדיש והמתקדם עשוי להיות "שובר שוויון"
טנקים | צילום: Karasev Viktor, שאטרסטוק

על פי דיווח בניו יורק טיימס, ארה"ב צפויה להודיע בקרוב על חבילת סיוע נוספת לאוקראינה, שעל פי הערכות תהיה אחת החבילות המשמעותיות ביותר שהועברו אליה מאז תחילת המלחמה. הסיוע. הסיוע מוערך בעלות של יותר מ-2.5 מיליארד דולרים, ויכלול נשק ואמצעי לחימה חדשניים ומתקדמים, שעשויים להיות "שובר שוויון" במלחמה.

בנוסף מדווחים בניו יורק טיימס כי וושינגטון שינתה בתקופה האחרונה את עמדתה בנוגע לתקיפות אוקראיניות אפשריות בחצי האי קרים. למרות שבאופן רשמי חצי האי קרים נחשב כשטח השייך לאוקראינה, עד עתה התייגה ארה"ב מלתמוך בתקיפות אוקראיניות באזור זה, הנתון בפועל לשליטה רוסית מאז שנת 2014. כעת, עשויה ארה"ב לעודד את קייב להרחיב את גלי התקיפות גם לחצי האי קרים.

עוד מבחזית החדשות

בתום חודשי לחימה ארוכים, מבינים בממשל ביידן כי יש לאפשר לאוקראינה לתקוף בחצי האי קרים, שבו מחזיקה רוסיה בסיסי צבא רבים ועשרות אלפי חיילים, שתוקפים את אוקראינה מבסיסים אלו. בנוסף, עד לפיצוץ גשר קרץ' בתחילת חודש אוקטובר, היווה חצי האי קרים ציר עורף לוגיסטי עבור כוחות הצבא הרוסי בשטחים הכבושים בדרום אוקראינה.

למרות השינוי בעמדה האמריקנית, גורמים בממשל ביידן אומרים בשיחות סגורות כי הם מעריכים שלאוקראינה עשויות להיות מטרות צבאיות טובות ואיכותיות יותר מאשר פגיעה בחצי האי קרים. יחד עם זאת, גוברת ההערכה כי פגיעה בחצי האי קרים תערער את היציבות האזרחית שם ותגרום גם לזעזועים פוליטיים גם ברוסיה, כך שהמהלך עשוי לסייע במשא ומתן מדיני עתידי.

בהתאם לדיווחים שונים, ארה"ב צפויה להעביר לאוקראינה בחבילת הסיוע הקרובה גם פצצות מסוג GLSDB (Ground-Launched Small Diameter Bomb), עם יעילות לטווח של כ-160 ק"מ. נשק זה עשוי להרחיב מאוד את טווח הארטילריה של אוקראינה. גם סוללות ה-HIMARS יעילות לטווח של כ-80 ק"מ. עם קבלת ה-GLSDB תוכל אוקראינה לכסות כ-30% משטח חצי האי קרים וכמעט 82% מכלל השטח הכבוש שבידי רוסיה, בעוד כיום היא יכולה לפעול רק ב-2% משטח חצי האי קרים וכ-62% מכלל השטח הכבוש.

עוד מבחזית החדשות

סוכנות הידיעות AP מדווחת היום כי חבילת הסיוע החדשה לאוקראינה צפויה לכלול לפחות 100 נגמ"שים מסוג Stryker ועוד לפחות 50 נגמ"שים מסוג Bradley. אמצעי לחימה אלו חדשים ומתקדמים ויועברו לאוקראינה לראשונה מאז תחילת המלחמה. בניגוד למרבית הנשק ואמצעי הלחימה שהועברו לאוקראינה עד כה, שרובו היה הגנתי, כעת מדובר באמצעים התקפיים ותמרון צבאי נרחבים, שעל פי ההערכות ייצאו לפועל כבר בחודשי האביב הקרובים.

העברת הנגמ"שים מארה"ב לאוקראינה מגיעה לאחר שבשבוע שעבר הודיעה צרפת על העברת טנקי מערכה קלים, והשבוע הודיעה גם בריטניה על העברת 14 טנקי מערכה כבדים. גם גרמניה התחייבה להעביר נגמ"שים לאוקראינה. אתמול הודיעה גם שרת ההגנה של קנדה על העברת 200 נגמ"שים. במקביל, ארה"ב מגבירה בימים האחרונים את האימונים ללוחמים האוקראינים בבסיס בגרמניה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים