שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » האופוזיציה לשקד ואלקין: "אל תיכנעו לרע"מ"
מאחדים כוחות
הכינוס התקיים על רקע הגשת חוק החשמל של וואליד טאהא, אשר יאשר הלבנת בניה בלתי חוקית לעשרות אלפי מבנים במגזר הערבי בנגב, בגליל ובמזרח ירושלים
ח"כ מיכאל מלכיאלי חותם על המכתב | צילום: שדולת ארץ ישראל

שדולת ארץ ישראל בראשות ח"כ יואב קיש ואורית סטרוק קיימו הבוקר כינוס חירום. הכינוס התקיים על רקע הגשת חוק החשמל של וואליד טאהא, אשר יאשר הלבנת בניה בלתי חוקית לעשרות אלפי מבנים במגזר הערבי בנגב, בגליל ובמזרח ירושלים, ועל רקע כוונת הממשלה לאשר נוסח מחורר כדרישת רע״מ להסדרה הבדואית בנגב אשר יפגע במשילות ישראל בנגב ויאפשר את המשך ההפקרות.

בכינוס אליו הגיעו חברי כנס וארגונים חוץ פרלמנטריים הוצגו הסכנות בדרישות רע"מ לקראת אישור התקציב והעובדה כי כעת רק השרים שקד ואלקין עדין נאבקים למנוע את ההתקפלות הצפויה. מדובר בנוסח ההחלטה שיאושר בממשלה אשר לא יכלול מפה מוגדרת, לא ידרוש את הסכמת האוכלוסיה להתכנס ליישוב המוסדר, ויוקצו קרקעות חדשות ונוספות לבדואים למרות קיומן של קרקעות שטרם נוצלו בהסדרות הקודמות – הפקרה ולא הסדרה.

לצד הדרישה הזאת צפויה הממשלה לקדם בהליך חקיקה מזורז את חוק החשמל אותו הגיש יו"ר סיעת רע"מ ויו"ר ועדת הפנים ח"כ ואליד טאהא אשר יאפשר חיבור חשמל לעשרות אלפי מבנים לא חוקיים במגזר הערבי בלבד בנגב, בגליל ובירושלים המזרחית.

חברי השדולה חתמו על מכתב לשרים איילת שקד וזאב אלקין ״אנו מחזקים את ידיכם וקוראים לכם לא להיכנע לדרישות רע"מ: לא בנוגע לחיבור בנייה לא חוקית לחשמל ולא לחזור על טעויות העבר בהסדרת הבדואים בנגב. חייבים לצרף מפה וחובת הסדרה אחרת זו הפקרה! עתיד הנגב והגליל בידכם – אל תיכנעו לרע”מ!״.

יו"ר שדולת א"י ח"כ יואב קיש: ״הקרב פה הוא על הפרטים והמבחן של השרים שקד ואלקין הוא מבחן המעשה. הציבור והתקשורת צריכים להבין את המהות של הענין הזה. מה שקורה עכשיו מאוד מזכיר את מה שקרה בחוק האזרחות. אותו דבר קורה בימים אלה עם הקמת שלושת היישובים בנגב. אותה החלטה ללא צירוף מפה ואיזה יישובים יכנסו, היא החלטה נוראית של הפקרה ולא הסדרה. אני מקווה שהשרה שקד והשר אלקין לא יכנעו כפי שקרה בחוק האזרחות. אנחנו נעמוד ונילחם נגד ההחלטה הזו".

יו"ר שדולת א"י ח"כ אורית סטרוק: "הדרישות של רע"מ שטרם נענו מסכנות את מדינת ישראל, את עתיד הנגב והגליל. יש שרים שעדיין נאבקים נגד הבקשות של רע"מ, אבל בקרוב צפויה פגישה של בנט עם עבאס והשרים שנאבקים על גורל הנגב יקופלו עם משתיק קול. לא נשמע על זה, לא נבין חומרתה. יש לזה השלכות על עתיד מדינת ישראל ולכן התכנסו כאן כי לשפוך אור על הדברים הללו. חשיבות חברי השדולה לתמוך בשרים המתנגדים לתנאי רע"מ ולחזק אותם".

מנכ״ל רגבים מאיר דויטש הציג לחברי הכנסת את הסכנה בהחלטת הממשלה הצפויה ואמר: ״השטן נמצא בפרטים הקטנים. החלטות הממשלה על הקמת שלושת הישובים בנגב ועל חיבורי חשמל למבנים לא חוקיים יכולות להוביל להסדרת הנגב והגליל או חלילה להפקרתם המוחלטת. ההבדל הוא בסעיפים הקטנים שבהחלטות ממשלה אלה. אנו מקווים שהשרה שקד תמשיך לעמוד על האינטרסים של מדינת ישראל בהחלטות אלה״.

ח"כ שלמה קרעי: "לא יכול להיות שיקבלו אדמות נוספות ועדיין נישאר עם ההשתלטות העוינת בנגב. אנחנו חייבים לומר את האמירות בצורה ברורה ומפורשת, גם בחוק החשמל – לא עושים הסדרה ומשאירים הפקרה. אי ההסדרה שקוראת ברמה הלאומית פוגעת בחיים של הפרט – בבירת הנגב וסביבתה וגם בגליל ולכן עלינו להיות בחזית אחת במשימה״.

ח"כ מיכאל מלכיאלי: "בשדולה אסור שיהיה קואליציה אופוציזיה, כולנו למען ארץ ישראל. עם זאת אנחנו נעשה הכל שהממשלה הרעה הזאת והחלק המתיימר להיות יהודי שהפקירו את המדינה לידיים של רע"מ, לא יצליחו במשימתם. כבר היום צריך להגיע למקומות בנגב עם רכב משוריין, ותפקידנו להחזיר את הנורמליות".

ח"כ יצחק פינדרוס: "צריך להיות ברורים בחוקים ובעובדות. ההסדרה באה לכנס פנימה רציונל תכנוני. אם לא נעבוד בתחכום ותחבולות, עם ישראל יהיה בבעיה. בקצב הזה, יוכלו לחבר את עזה ליהודה ושומרון דרך הבנייה המסוכנת הזו. חייבים לעבוד טקטית נכון ולחדד את הדברים. הממשלה הזאת עם רצון לחיות תחת הרצון לרצות את רע"מ ולכן עלינו לעבוד בתחבולות".

ח"כ אוריאל בוסו: "לא מדובר באנשים פרזיטים ששמו קראוון פה ושם אלא בחברה שעובדת באסטרטגיה סדורה. אנחנו רואים מה שקורה בנגב מבחינת הביטחון. אני מאמין ששרת הפנים ושר הבינוי יתעוררו למציאות שבה אנו נמצאים ויצילו את א״י מהסכנה היומימית שאנו נמצאים בה".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ: "אם יווצר תקדים בלי להתעקש על התנאי שאמור לכנוס אליו את הפזורה וסך השטח לא יגדל, תהיה תוצאה לא טובה. נקבל יישובים חדשים וגם את השארת הפזורה במקומה שרק תגדל וזה ילווה אותנו הרבה שנים. זה אסון לנגב ולחזון של בן גוריון. אני רוצה להאמין ששקד ואלקין מבינים את האמת. אני קורא להם להבין את המשמעות הציונית של עם ישראל בארצו ולא לתת יד להרס ההתיישבות בנגב ובגליל".

יו"ר שדולת הגליל בכנסת ח״כ אופיר סופר: "התחושה היא הרמת ראש וזה קורה בכל מקום בדרום ובצפון. הקמת הממשלה והתנהלותה נותנת יותר מרוח גבית לכך שהרחוב נראה אחרת והוא יותר אלים ומפחיד. אני מדבר עם חברים ושומע זוועות של אלימות בשקט ואין ספק שאנחנו בתקופה דרמטית במדינה וזה מסוכן".

ח"כ איתמר בן גביר: "יש בנגב ייאוש. תושבים טובים ואהובים שאתה מדבר איתם על המציאות שנשים לא יכולות להסתובב בערב כי מטרידים אותם ויש שרים שמוליכים שולל את הציבור עם סיפורים בזמן שהמציאות יכולה ליצור מובלעות בנגב. תפקדינו חברי כנסת האוהבים את עם ישראל הוא לדאוג ליהודים היקרים בנגב ובגליל".

ח״כ גדי יברקן: "אני מקווה שזה לא מיסוך עשן שמראים לנו השרים שקד ואלקין. חובת ההוכחה עליהם. זה לא נושא פוליטי, ארץ ישראל נקבעה בגבולותיה על ידי אבותינו".

שרה העצני מנכ״ל ישראל שלי: ״המשמעות העמוקה היא המשך הפקרות ומתן פרס. הנגב הופקר שנים ועכשיו אנו אוכלים את הפירות. מאז שומר החומות והקמת הממשל זה מתפוצץ לנו בפרצוף ובמקום להוריד את הלהבות מוסיפים דלק. זה עלול לשרוף לנו את הבית".

ח"כ קרן ברק: "אנחנו נהיה הגב של השרים אם יצילו את הנגב והגליל, ואם לא, נדע גם לקרוע להם את הצורה".

עו"ד יותם אייל מנכ"ל הפורום המשפטי למען ישראל: "מדובר פה באירוע כלל ארצי לא רק עניין של הנגב והגליל. הכשרת כל הבניה הבלתי חוקית משמעותה ויתור על חלקים שלמים של מדינת ישראל, ויתור על הריבונות שלנו. יש מקרים הומניטריים שצריכים לפתור נקודתית לא הכשרה של כל הבנייה הבלתי חוקית".

ח״כ קטי שטרית: ״מהומות מאי פתחו עינינו למה שקורה והפרעות ממשיכות בלי שידברו על זה בתקשורת כי רוצים להראות שהכל ורוד. אני לא מאמינה לשקד ולאלקין. צריך להראות את הפרצוף האמיתי של מי שרוצה לפגוע בחבלי המולדת שלנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים