שיתוף
תגובות
חדשות » האו"ם: 10 מיליון ברחו מבתיהם באוקראינה
מרחץ דמים בלוהאנסק
אוקראינה האשימה את רוסיה באחד המעשים החמורים ביותר שדווחו עד כה במלחמה: הרג 56 דיירי בית אבות בעיירה קרמינה שבמחוז לוהנסק, בהפגזה שהייתה לפני כשבוע וחצי.
בתים הרוסים ללא חשמל וחימום | צילום: Drop of Light, שאטרסטוק

האו"ם עדכן אחר הצהריים (ראשון) כי מספרם של תושבי אוקראינה שנאלצו לברוח מבתיהם ולהפוך לפליטים – בתוך ארצם או מחוצה לה – הגיע כבר ליותר מעשרה מיליון. מדובר בכמעט רבע מאוכלוסיית המדינה, שערב המלחמה עמדה על כ-44 מיליון בני אדם. לפי הערכות, יותר משלושה מיליון מהפליטים עזבו את אוקראינה, רובם הגדול לפולין.


אחר הצהריים האשימה אוקראינה את רוסיה באחד המעשים החמורים ביותר שדווחו עד כה במלחמה: הרג 56 דיירי בית אבות בעיירה קרמינה שבמחוז לוהנסק, בהפגזה שהייתה לפני כשבוע וחצי. נציבת זכויות האדם של אוקראינה, לודמילה דניסובה, כתבה בהודעה שפרסמה בטלגרם: "היום נודע לנו עוד פשע נורא נגד האנושות שבוצע על-ידי הכוחות הכובשים הגזעניים – הירי למוות ב-56 אנשים מבוגרים בעיירה קרמינה ב-11 במרץ. הכובשים הרוסיים ירו בכוונה ובאופן ציני מטנק לעבר בית אבות".

דניסובה מסרה כי 15 ניצולים מהירי "נחטפו" על-ידי הכוחות הכובשים ונלקחו למוסד גריאטרי אחר, וכי הגישה לאתר ההפגזה לצורך פינוי ההרוגים וקבורתם עדיין איננה אפשרית. "זהו עוד מעשה מחריד במסגרת רצח העם – החיסול של אוכלוסייה אזרחית באוקראינה", אמרה. "על כל פשע שכזה, על נטילת חייו של כל אדם תמים, מנהיגי המדינה התוקפנית חייבים לעמוד למשפט ויש להפעיל נגדם את מלוא חומרת הדין הפלילי הבינלאומי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים