שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » האו"ם נגד ישראל: 90 מדינות חתמו על הצהרה נגד צעדי הקבינט המדיני-בטחוני
90 מדינות הודיעו בהצהרה משותפת כי הן מתנגדות לצעדי התגובה נגד הרשות הפלסטינית | השגריר ארדן: "כל מדינה שחתמה עליה רק הוסיפה דלק למדורת ההסתה"
תגיות: ,
בניין האו"ם בניו יורק | צילום: shutterstock

למעלה מ-90 מדינות החברות באו"ם, הודיעו הבוקר (שלישי) בהצהרה משותפת כי הן מתנגדות לצעדי התגובה של הקבינט המדיני-בטחוני נגד הרשות הפלסטינית, ברקע פניית הפלסטינים לבית הדין הבין לאומי בהאג.

בין המדינות הבולטות שחתמו על ההצהרה ברזיל, צרפת, גרמניה ויוון. בהצהרה כתבו המדינות "אנו מביעים את דאגתנו העמוקה מהחלטת ממשלת ישראל להטיל צעדי ענישה נגד העם הפלסטיני, ההנהגה והחברה האזרחית בעקבות בקשת העצרת הכללית לחוות דעת מייעצת מבית הדין הבין-לאומי".

עוד מבחזית החדשות

"ללא קשר לעמדת כל מדינה בנוגע להחלטה, אנו דוחים צעדי ענישה בתגובה לבקשה לחוות דעת מייעצת של בית הדין הבין-לאומי, ובאופן רחב יותר בתגובה להחלטת העצרת הכללית, וקוראים לבטלם לאלתר".

בתגובה לדברים, תקף שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן את הצהרת המדינות. לדבריו "הפלשתינים מנצלים את המנגנון המעוות של האו"ם כדי להפעיל טרור מדיני ולנסות לפגוע בישראל. מדובר בהצהרה דקלרטיבית חסרת משמעות וכל מדינה שחתמה עליה רק הוסיפה דלק למדורת ההסתה והטרור של הפלשתינים, והרחיקה כל סיכוי לפיוס".

כזכור, לפני כשבועיים פרסם הקבינט המדיני-ביטחוני את צעדי התגובה של ישראל, בעקבות פנייתה של הרשות הפלסטינית לבית הדין הבין-לאומי בהאג בבקשת לחוות דעת על הכיבוש הישראלי. חברי הקבינט החליטו על שורת צעדים ובראשם העברה של כ-139 מיליון שקלים מתוך כספי הרשות הפלסטינית לנפגעי הטרור לצורך תשלום פסקי דין שמפצים משפחות של קורבנות טרור שנרצחו בפיגועי טרור פלסטיני.

בנוסף, החליטו בקבינט על קיזוז תשלומי הרשות למחבלים ובני משפחותיהם לשנת 2022, והקפאת תוכניות בנייה פלסטינים בשטחי C בעקבות ניסיונות השתלטות לא חוקיים בניגוד להסכמים הבין-לאומיים. בהודעת הקבינט נאמר כי "הממשלה הנוכחית לא תקבל את המלחמה של הרשות הפלסטינית בחיבוק ידיים ותגיב ככל שיידרש".

בתחילת נובמבר אישרה ועדת האו"ם את הצעת הפלסטינים. ההצעה עברה בוועדה מיוחדת של האו"ם לפוליטיקה ולדה-קולוניזציה, ברוב של 98 מדינות שהצביעו בעד, ובהן בלגיה, טורקיה, ברזיל, מצרים, אירלנד, ירדן, מרוקו, פולין, סלובניה, אוקראינה ואיחוד האמירויות, מול 17 מדינות שהתנגדו, בהן קנדה, ארצות הברית, צ'כיה, גרמניה, אוסטרליה, אוסטריה ואיטליה. 52 מדינות נעדרו מההצבעה.

עוד מבחזית החדשות

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן הגיב אז על ההצבעה ואמר: "שום בית דין או גוף בינלאומי לא יכול לקבוע שישראל כובשת בארצה, או שנוכחותנו בירושלים וביהודה ושומרון אינה חוקית. להליך בבית דין שמקבל מנדט מגוף מעוות מוסרית כמו האו"ם. אין לגיטימציה". עוד אמר ארדן "הפלסטינים סירבו לכל יוזמות השלום, הם מסיתים יום יום לרצח ותומכים בטרור, ובאו"ם מסייעים להם לפגוע דווקא בישראל. לא ניקח חלק בחרפה ובמופע השקרים הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים