שיתוף
תגובות
חדשות » האולטימטום של ההאקרים למעייני הישועה מזעזע את המגזר החרדי
פרשת ויקיליקס במעייני הישועה
קבוצת ההאקרים שתקפה בשבוע שעבר את בית החולים מעיני הישועה באיום חסר תקדים על מדינת ישראל | כופר או פרסום תיקים רפואיים רגישים
המרכז הרפואי מעייני הישועה | צילום: גוגל מפות

קבוצת ההאקרים שעומדת מאחורי התקיפה על המרכז הרפואי מעייני הישועה, איימה היום (רביעי) כי היא מתכננת לעלות מחר לרשת מידע אישי וחומרים רפואיים על מטופלי בית החולים שנמצאים בידיה, לרבות ראש הממשלה, חברי כנסת, אדמו"רים, גדולי תורה ודמויות מוכרות בציבור החרדי – במידה ולא תקבל את התשלום אותו היא דורשת, העומד לפי מקורות על עשרות מיליוני שקלים. כך התפרסם ב'ישראל היום'.

הקבוצה מחזיקה לטענתה במידע הכולל מאות אלפי מסמכים עם חומרים רפואיים, בהם ממצאים פסיכיאטריים ובדיקות בריאותיות בעלות אופי רגיש ביותר על מנהיגים בחברה החרדית. החשש במגזר הוא מפני "ויקיליקס רפואי" שצפוי לזעזע את העולם החרדי ולהביא לפגיעה חמורה גם במשפחות מן השורה.

עוד מבחזית החדשות

יתרה מכך, אחת הדאגות המרכזיות שעלו מהמתקפה על מעייני הישועה היא דליפת המידע הרפואי והאישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שעבר טיפול הקשור לבלוטת הערמונית בבית החולים בשנת 2015.

מהמרכז הרפואי מעייני הישועה נמסר בתגובה כי: "במהלך השבוע האחרון פועלים מומחי הסייבר של משרד הבריאות, מערך הסייבר הלאומי ובית החולים, לניהול חקירת אירוע תקיפת הסייבר, כולל הבנת הדלף ומשמעויותיו. לא מתקיים כל משא ומתן עם התוקפים וכפי שדווח בתחילת המתקפה, מדובר באירוע ממניעים כלכליים. לכשיהיו בידנו פרטים נוספים, נעדכן".

שר הבריאות והפנים ח"כ משה ארבל מסר בתגובה כי "לא נכנענו בעבר למתקפות הכופר שהתגלו בתורים לדרכונים ולא ניכנע למתקפות במערכת הבריאות. לצד הנחייתי לתקצב בתכנית רב שנתית בעשרות מיליוני שקלים את ההיערכות לסייבר במערכת הבריאות אני מוצא לנכון אף לפרסם לציבור הרחב מיוזמתי את תוצאות בדיקת ה-CT שביצעתי בבית החולים מעייני הישועה לאחר כריתה חלקית של כלייתי הימנית בעקבות גידול סרטני שנמצא תוך כדי בדיקות לטובת תרומת הכליה". לדברי ארבל, "אין מקום לכניעה לסחיטה ולאיומים של תוקפי סייבר עלינו לעמוד כחומה בצורה על הזכות להגנה על הפרטיות של כל מטופל במערכת הבריאות הישראלית".

ל"ישראל היום" נודע שבמערך הסייבר הלאומי, יחד עם גורמי ביטחון נוספים, בודקים את האפשרות שמדובר במתקפת סייבר עם כוונת טרור, שיצאה לפועל בהובלת גורמים העוינים למדינת ישראל ולא קבוצת Ragnar Locker, עליה דווח בהתחלה.

עוד מבחזית החדשות

כזכור, המרכז הרפואי מעייני הישועה הותקף בתחילת החודש על פי החשד על ידי קבוצת ההאקרים Ragnar Locker במתקפת כופרה שהשביתה את מערכות המחשוב המנהלתיות של המרכז הרפואי וגרמה להפניית מטופלים לבתי חולים אחרים.

למרות העדויות שהקבוצה פועלת מרוסיה ואולי אף בהוראה ישירה מהקרמלין, מומחי אבטחת סייבר לא הצליחו עד כה לקשר את Ragnar Locker לגורם או מעצמה כלשהי באופן חד משמעי.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. פעילי מחאה אמרו שידליפו חומרים רגישים על ראש הממשלה ועל חברי כנסת חרדים. מישהו בדק אם זה הם?

  2. זה לא נראה לכם תכנית של כמה שמאלנים.
    מאיימים בהדלפה של חומרים רפואיים על נתניהו
    ועל גדולי ישראל חרדים וכו’…..?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים