שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "דר' אביגדור ליברמן": נתניהו לא מסוגל מבחינה רפואית לעמוד במתחים שמחייבים ראש ממשלה
ראיון לוחמני
יו"ר ישראל ביתנו על הקואליציה: "יש פה דהירה לכיוון צפון קוריאה" | עוד אמר: "המדינה בסכמה קיומית ומוחשית" | אני רוצה ממשלה בלי ש"ס ובלי יהדות התורה
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: דוברות ישראל ביתנו

יושב ראש מפלגת "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן התראין אמש (מוצ"ש) ל"פגוש את העיתונות" ומתח ביקורת על תפקוד הקואליציה והעומד בראשה. לדבריו: "תפקודו של נתניהו לקוי. הוא כבר לא מסוגל מבחינה רפואית לעמוד במתחים ובקצב שמחייב ראש ממשלה".

לשאלה המראיין האם המדינה בסכנה, השיב ליברמן: "בהחלט כן. אני חושב שסכנה מיידית ומוחשית לקיומה של מדינת ישראל היא בנימין נתניהו. ראיתי ארבעה מכתבים שראש אמ"ן כתב לראש הממשלה, זה דבר חסר תקדים. בחודשים האחרונים קמו לנו "נווי נסראללה" בצפון, ראינו מחבלים מחיזבאללה צרים על הגדר".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר ליברמן: "ב-29 בדצמבר נתניהו נשא נאום של השבעת הממשלה החדשה, ולא הזכיר את המהפכה המשפטית. מאז אותו יום איראן חידשה יחסים דיפלומטיים עם סעודיה, איראן מנהלת משא ומתן על הסכם גרעין חדש, אנחנו רואים מה קורה בעולם הפשע וזה סדר העדיפויות שהוא שירטט. כשנתניהו מקבל מנדט הוא אומר שהוא ראש ממשלה של כולם, אז למה עד עכשיו לא קרא לאותם אחים לנשק, לאותם היי-טקיסטים? חובתו של ראש הממשלה הייתה להזמין אותם".

על השאלה, האם לדעתו נתניהו שולט במצב השיב ליברמן: "תפקודו של נתניהו לקוי, זה ברור. הוא כבר לא מסוגל מבחינה רפואית לעמוד במתחים ובקצב שמחייב ראש ממשלה. ראיתי איך הוא תפקד באותו יום, הוא לא תפקד והיה עייף, הסתגר בחדר".

לגבי תופעת הסרבנות אמר יו"ר ישראל ביתנו: "מי שיצר את תופעת הסרבנות זה סמוטריץ'. אני קורא לכולם להמשיך להתנדב ולשרת. אבל בכירי הממשלה והקואליציה משתלחים במתנדבים וראש הממשלה לא קורא אותם לסדר. אלה אנשים ששירתו שירות סדיר ושירות קבע והמשיכו להתנדב עשרות שנים למען ביטחון ישראל. אני יכול להבין את הכעס שלהם".

ביחס לכלכלה אמר ליברמן: "אני רוצה ממשלה ציונית מקיר לקיר – בלי ש"ס ובלי יהדות התורה. אני כשר האוצר קיבלתי את כלכלת ישראל עם גירעון של 144 מיליארד שקל ואבטלה 9.1. תוך כדי הכהונה שלי היו שני גלי קורונה ופעם ראשונה פרצה מלחמת רוסיה-אוקראינה. עזבתי את המשרד עם עודף 10.5 מיליארד שקל ללא אבטלה. עדיין ניתן להציל את הכלכלה".

כאשר נשאל אם הוא מאשים את הממשלה באינפלציה, טען ליברמן: "אני מאשים אותם בדבר הכי חמור שאפשר לעשות בכלכלה, להפסיד את אמון המשקיעים. המשקיעים לא חוזרים, העולם כרגע פתוח. בתקופת תקציב 2022-2021 נהנינו מ-42 מיליארד דולר מהשקעות זרות. כרגע נאסד"ק זינקה ב-43 אחוז מתחילת השנה ואצלנו רק ב-3-4 אחזים. אין דבר יותר מסוכן בכלכלה מאשר אי ודאות, והקואליציה גורמת לאי ודאות ולאיבוד אמונם של המשקיעים. כדי לתקן את זה חייבים קואליציה בלי ש"ס, ועם הליכוד ללא נתניהו".

"נתניהו התחתן איתם חתונה קתולית ולא יוותר לא על דרעי ולא על גפני. כרגע עלות ש"ס ויהדות התורה, 20 מיליארד שקל בשנה. לקדנציה שלמה 80 מיליארד שקל. במקום להשקיע בתשתיות, במחקר ובפיתוח, משקיעים בישיבות ובשלושה משרדים מקבילים: משרד המסורת, המורשת ומשרד משימות לאומיות".

עוד הוסיף ליברמן: "אם נסתכל על העובדות, 80 אחוזים מהסטארט-אפים הישראלים נרשמים בחו"ל. זה מס הכנסה שמשלמים במדינות אחרות. יש תופית שרוול הפוך, כלומר חברות ישראליות פתאום רושמות חברת אם אי שם בארה"ב ומתחילות לשלם מס שם. אנחנו רואים מאות אנשי היי-טק שכבר עזבו את מדינת ישראל. אם הם ימשיכו ככה, תוך 3 שנים נשארים בלי היי-טק ישראלי, הקטר של הכלכלה הישראלית ייעלם מכאן. יש ירידה של 70 אחוזים בהשקעות בהיי-טק הישראלי".

עוד מבחזית החדשות

בהמשך נשאל ליברמן, לגבי חוק הגיוס. המראיין ציין בפניו כי לטענתו אם תעלה לשלטון הוא ידרוש חוק גיוס לכולם, בלי יהדות התורה ובלי ש"ס. אך לא ניתן להעביר את חוק הגיוס אם הקולות של מנסור עבאס ואיימן עודה.

לדברי ליברמן: "יש מספיק מפלגות ציוניות ויש שם מספיק אצבעות כדי להעביר את חוק הגיוס. אם לא נעביר את חוק הגיוס, לא יהיה לנו עתיד. אנחנו נהפוך ללבנון עם כל הצער שבדבר, אנחנו בתהליך לבנוניזציה. אני יודע איך לתקן את המצב. אם יהיו 3-4 שנים של יציבות וניהול נורמלי מדינת ישראל תוכל להיות אחת המדינות עם רמת החיים הגבוהה ביותר בעולם".

לגבי חוק יסוד לימוד התורה אמר ליברמן: "חוק יסוד: לימוד תורה משמעותו הוא פירוק של צה"ל וסופו של המפעל הציוני. גם מבחינת לכידות חברתית והחוסן החברתי, זה יפרק הכל. אני בעד שוויון בנטל לכולם. יש מספיק מקומות בשירות אזרחי. הוא חייב לעבור לאחריות משרד הביטחון ולא להיות נדוניה קואליציונית של מפלגה דתית כזאת או אחרת".

עוד הוסיף ליברמן: "יש פה דהירה לכיוון צפון קוריאה. הסתכלתי על הרפורמה בתקשורת של השר שלמה קרעי, מדובר בהשתלטות המדינה על כל אמצעי התקשורת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים