שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרעי: "לא משנה מה תהיה החלטת בג"ץ, לא מתכוון להתפטר"
יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר לחברי סיעתו כי במידה ובית המשפט יחליט שעליו להתפטר, הוא לא לא מתכוון לציית לכך ויעביר את ההחלטה לראש הממשלה
יו"ר ש"ס אריה דרעי | צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר היום כי גם אם בית המשפט יחליט שעליו להתפטר – הוא לא יציית. לדבריו, "לפטר אותי או לא – זה עניין של נתניהו"

המערכת הפוליטית מחכה להחלטת בג"ץ דרעי ולשאלה האם מינוי לשר בממשלה ייפסל. במהדורה המרכזית פורסמו הערב (שני) לראשונה דברים החריפים של יו"ר ש"ס. לדברי השר אריה דרעי, גם אם בית המשפט יחליט שעליו להתפטר, הוא לא יציית לכך. לדבריו, "לפטר אותי או לא – זה עניין של נתניהו".

עוד מבחזית החדשות

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא השיב עד עתה מפורשות אם יפטר את דרעי אם יידרש לכך. כזכור לפני כשבועיים התכנס בג"ץ לדיון מכריע בשאלת המינוי של חבר הכנסת אריה דרעי לשר, החלטת השופטים אמורה להתקבל בימים הקרובים.

במהלך הדיון ציטט השופט שטיין את חבר הכנסת אריה דרעי שאמר במתן גזר הדין כי: "בזמן שנשאר לי אני רוצה לייצג את הציבור, לא בכנסת". בתגובה אמר לו השופט "אתה לא יכול להגיד את זה, ואחרי זמן קצר לבוא ולהגיד שאתה רוצה להיות שר".

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי התראיין היום ל103FM והבהיר את עמדתו בנושא. לדבריו "זה לא נגד יו"ר התנועה שלי, זה נגד 2 וחצי מיליון איש שהצביעו לגוש הימין, נגד 400 אלף איש ששמו פתק של אריה דרעי בקלפי", אמר השר מלכיאלי. "כשראש הממשלה אומר "אני צריך את השר דרעי חבר קבינט בכיר בגלל הניסיון שלו", באים 11 שופטים מכובדים ככל שיהיו, שמעולם לא למדו באף בית ספר מהי סבירות גדולה או קטנה, והם אומרים "לא סביר שהוא יהיה שר". ביום חמישי הזה בית המשפט הולך לקבל החלטה פוליטית לפסול את השר דרעי מלכהן כשר. אתה תראה שבסופו של דבר זו ההחלטה שלהם".

מלכיאלי הגיב לדברי המראיין כי "מדינת ישראל הייתה לפני דרעי בקבינט ותהיה אחרי" ואמר: "ראש הממשלה שניהל קבינט אומר"'אני צריך אותו שם". בית המשפט חושב כמוך ולכן אני אומר לך, זו החלטה פוליטית, שערורייתית. נציגי היועמ"ש באו לבית המשפט העליון ואמרו בקול ברור שלא היה משתמע מהשר דרעי שהוא הולך לפרוש בכנסת אחרי זה, וכשהשר דרעי הגיש מועמדות לא הלכו לבטל את עסקת הטיעון שהייתה. היה ברור לכולם".

עוד מבחזית החדשות

עוד טען השר לשירותי דת כי "אמרנו בקול ברור ולא הסתתרנו, אמרנו "הוא הולך לנהל את ש"ס". ברגע שבית המשפט פוסל אותו בחמישי זו תהיה עילה הכי צודקת שעילת הסבירות תצטרך להתבטל בכנסת אבל כמה שיותר מהר. אתה יודע למה? כי זה חיי אדם, זה רצון העם, דמוקרטיה".

מוקדם יותר היום, דחה בית המשפט העליון את עתירת התנועה לאיכות השלטון והתנועה לטוהר המידות, להעביר את ההכרעה בעניינו של אריה דרעי בשידור חי. בנימוקי השופטים נכתב כי "לא מצאנו מקום להיעתר לבקשה ולחרוג מהאופן שבו משומעים, ככלל, פסקי הדין בעתירות המוגשות לבית משפט זה". כאמור, בג"ץ צפוי להכריע בשאלת כשירותו של אריה דרעי לכהן כשר בימים הקרובים.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. הכי נכון לבדוק את מידת הסבירות בענין הוא אצל השמאלנים הנאורים ! הם הכי הכי מבינים סבירות מה היא ! והשמאלנים הכי הכי נאורים שבוודאי מקובלים על שופטי העליון הם אנשי התקשורת ! א"כ איפה יתכבדו השופטים להקשיב להקלטות הרדיו מהימים של החלטת הסדר הטיעון ,שם אומרים מפורשות !! כל הפרשנים והכתבים, מחנן קריסטל, עבור דרך אסתי פרה, ממשיך באריה גולן, רינו צרור שר"י , קושמארו , והצדיקים הגדוילים ,רביב דרוקר שונא ביבי ודרעי, ועל כולם המשפטן המהולל שופר בית המשפט, שונא ישראל אביעד גליקלך ועוד ועוד שונאי אדם באשר הם אדם, שדרעי מתפטר עד הבחירות שיערכו עוד 4 שנים או חודשיים (תלוי ברוב הדומם בכנסת) , למה לחפש סבירות ימנית תמימה אוילית שלא מבינה כלום במשפטים ? אפילו הפרלמנטר הזגזגן אלקין, והמשפטן המתחיל השמאלן גידי סהר ( בעלה של….) אמרו זאת מפורשות בהסבירם אז בטוב טעם את הסבירות של ההחלטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים