שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרעי דורש את האוצר; בצלאל סמוטריץ' דורש את הביטחון
הרכבת הממשלה
יו"ר ש"ס פנה לנתניהו, והביע את רצונו להיות שר האוצר | גורמים בגוש הימין טוענים שמדובר במהלך מתואם של דרעי עם נתניהו, כדי לגרום לסמטוריץ' להתפשר
יו״ר ש״ס אריה דרעי | צילום: דוברות ש"ס

הבוקר (ראשון) הודיע יו"ר ש"ס, הרב אריה דרעי, לראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו כי הוא מבקש לכהן כשר האוצר בממשלה שתקום. יש לציין כי גם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לוטש עיניים לתפקיד זה, וגורמים המקורבים אליו הודיעו כי אם הוא לא יקבל את תיק האוצר הוא ידרוש את תיק הביטחון. לדברי אותם גורמים "סמוטריץ' הוא שר הביטחון הבא של ישראל". 

בנוסף תדרוש הציונות הדתית את תיקי החינוך והדתות, וכן "הסכמים קואליציוניים מפורטים". לטענתם "נדרוש סיכומים תקציביים כדי להבטיח את החזרת הביטחון האישי, תיקון מערכת המשפט, הסדרת ההתיישבות וחיזוק הזהות היהודית של המדינה".

נתניהו מקווה שיוכל להקים את הממשלה בתוך פרק זמן קצר ולהודיע על כך לנשיא הרצוג. נתניהו מעוניין לסיים את המשא ומתן הקואליציוני כמה שיותר מהר כדי לא להגיע לסוף זמן המנדט כפי שקרה בפעם שעברה, ובנוסף נתניהו מבקש למנוע ניסיונות של שרים בממשלה היוצאת לבצע פעולות בזמן שנותר עד להשבעת הממשלה. 

עוד מבחזית החדשות

גורמים המקורבים למשא ומתן טוענים כי תיק הביטחון יישאר בסופו של דבר בידי הליכוד. תיק נוסף עליו יש מחלוקת, הוא התיק לענייני ירושלים שמעוניינים בו יהדות התורה ועוצמה יהודית, מדובר אומנם בתיק לא משמעותי אך הוא עשוי להשפיע רבות על צביונה של העיר. 

הערב ייפגשו שוב צוותי המשא ומתן וינסו להגיע להסכמות. יש לציין כי מינוי דרעי לשר האוצר עלול להיתקל בחוות דעת של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שעלולה לשלול ממנו את התפקיד בעקבות הרשעתו בהסדר טיעון בעבירות מס והדרישה האפשרית להטיל עליו קלון. 

גם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר לא מוכן לוותר על המשרד לביטחון הפנים. בשיחות עם מקורביו טען בן גביר "כולם אומרים לי לא לקחת את ביטחון הפנים, "חפש משהו אחר", אבל התחייבתי בקמפיין ולכן אני חייב לקחת עכשיו. הלכתי על קמפיין של ביטחון אישי, ואני מחויב למילה שלי, להבטחות שלי לציבור".

בליכוד קיוו לסיים את הרכבת הקואליציה עד יום שלישי הקרוב, לפני השבעת הכנסת ה-25 אך נראה שהמהלך בלתי אפשרי. על פי הערכות תחילה יוחלף יו"ר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד בנציג מטעם הקואליציה. ולאחר מכן ישלים נתניהו את חלוקת התיקים בממשלתו. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים