שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דרמטי: פיצוץ אדיר של רקטות גראד בעיירה מקיבקה באוקראינה
ברשתות החברתיות פורסמו תיעודים בהם נראה פיצוץ אדיר של מחסן נשק רוסי בעיירה מקיבקה | פיצוץ ראשוני, רקטות שעפות לכל עבר למרחק של מאות מטרים ואז כדור אש ענק
פיצוץ אילוסטרציה | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

כלי תקשורת בינלאומיים דיווחו היום (רביעי) על תיעודים דרמטיים שהופצו ברשתות החברתיות ובהם נטען כי נראה פיצוץ אדיר של מחסן נשק רוסי בעיירה הכבושה מקיבקה שבמחוז דונייצק במזרח אוקראינה, שנגרם בעקבות מתקפה של הצבא האוקראיני.

פטריית עשן מעל אזור הפיצוץ | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

באחד התיעודים שצולם מהקרקע נראה כדור אש ענק ונשמע קול נפץ אדיר שגרם לאדם שצילם את הסרטון להסיט את המצלמה. סרטון נוסף, ששותף על ידי בלוגר צבאי אוקראיני, צולם מרחפן. הסרטון צולם תחילה באור יום, ונראה בו לכאורה אותו מצבור נשק שהותקף. לפי הדיווחים באוקראינה מדובר במצבור של רקטות גראד שהונחו בחצר פנימית של מבנה מגורים נטוש בפרברי מקיבקה. בהמשך מוצג בסרטון הערוך קטע נוסף שצולם בלילה. תחילה נראה פיצוץ ראשוני במתחם שהותקף, אחר כך נראים פיצוצי משנה של רקטות שנורות לכל עבר, לעתים למרחקים של מאות מטרים, ולאחר כ-20 שניות נראה הבזק אדיר וכדור אש ענקי שמתפשט באוויר עם פטריית עשן גדולה.

עוד מבחזית החדשות

הבוקר אישרה רוסיה כי במתקפה על מקיבקה נהרג אדם אחד ונפצעו לפחות עוד 41. לדברי הרוסים, כ-40 מבנים, בהם בנייני מגורים ובתי ספר, נפגעו במתקפה. דניס פושילין, שעומד בראש הממשל הפרו-רוסי בשטחים הכבושים במחוז דונייצק, דיווח כי הפיצוץ חולל גל הדף עצום שהורגש על ידי רוב התושבים במקיבקה וגם על ידי תושבים נוספים בדונייצק. צבא אוקראינה טען מצדו כי יעד המתקפה במקיבקה היה מחנה של הצבא הרוסי.

מקיבקה שוכנת לא הרחק מהעיר דונייצק, מעוזם של המורדים הפרו-רוסים שהסכסוך בינם לבין אוקראינה החל עוד ב-2014,. מאז ועד היום נתונה מקיבקה לשליטת רוסיה וסובלת ממתקפות חוזרות ונשנות מצד הכוחות האוקראיניים. במחוז זה ספגה רוסיה את הפגיעה הקטלנית ביותר שלה מאז תחילת המלחמה.

המתקפה האוקראינית על מקיבקה היא חלק ממתקפת-הנגד שבה פתחה קייב לפני כחודש בניסיון להשיב לידיה את השטחים שכבשו הרוסים מאז הפלישה לשטחה בפברואר 2022.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים