שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרמטי: מתקפת כטב"מים על מוסקבה, כדור אש במרכז העיר
תיעוד
לפנות בוקר הותקפה מוסקבה בכטב"מים שגרמו לפיצוץ ברובע העסקים בעיר | מאבטח נפצע ונזק נגרם לשני בניינים | רוסיה: "זו מתקפת טרור"
רגע הפיצוץ במרכז מוסקבה | צילום: רשתות

המלחמה מגיעה למוסקבה. לפחות אדם אחד נפצע ונזק נגרם לבניינים במרכז מוסקבה, במתקפת כטב"מים שאירעה לפנות בוקר (ראשון) במרכז העיר. ההתקפה גרמה להפסקת הטיסות בנמל התעופה הבינלאומי ונוקובו לזמן קצר. משרד ההגנה של רוסיה הודה כי אף שיירט כטב"ם אחד, שניים אחרים התרסקו בעיר.

תיעוד רגע הפיצוץ במרכז מוסקבה | צילום: התקשורת הרוסית

בסרטון וידאו שפורסם בתקשורת הרוסית נראה אחד הכטב"מים פוגע בבניין ברובע העסקים של מוסקבה, והופך לכדור של אש. ראש העיר, סרגיי סוביאנין, מסר כי נזק משמעותי נגרם לחזית של שני בנייני משרדים, אך הדגיש כי אין הרוגים במתקפה. לפי דיווחים האדם שנפצע באירוע הוא מאבטח.

עוד מבחזית החדשות

המתקפה על מוסקבה לפנות בוקר היא הרביעית החודש והשלישית השבוע. ברוסיה קיימת דאגה רבה מכך שהם חשופים לתקיפות כטב"מים. רק ביום שני שעברה איימה רוסיה "להגיב בחריפות" נגד אוקראינה בעקבות הפגיעה של שני כטב"מים בבניינים במוסקבה. בהתקפה זו, התפוצץ אחד הכטב"מים סמוך לבניין שבו עורך צבא רוסיה תדרוכים בנוגע ללחימה שלו באוקראינה. סגן ראש ממשלת אוקראינה, מיכאילו פדורוב, הבטיח בתגובה כי רוסיה תספוג מתקפות מל"טים נוספות.

לפי שעה אוקראינה טרם נטלה אחריות על המתקפה הבוקר, אך היא גם אינה צפויה לעשות זאת, מכיוון שהממשל בקייב ממעט מאוד להודות בתקיפות ברוסיה על אף שהוא רומז כי הוא האחראי להן.

בתוך כך, סוכנות הידיעות AP פרסמה כי סעודיה תארח ב-5 וב-6 אוגוסט ועידת פסגה בניסיון למצוא דרך להתחיל משא ומתן לסיום המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, כמעט שנה וחצי אחרי שיצאה לדרך. לפי הדיווח הוועידה תיערך בג'דה, וישתתפו בה נציגים מ-30 מדינות, בהן אוקראינה, ברזיל, הודו ודרום אפריקה. גם גורם בכיר מממשל ביידן צפוי להשתתף. לפי שעה לא מתוכננת נציגות רוסית באירוע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים