שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » דרמטי: הלשכות הגדולות יאפשרו הנפקת דרכונים ללא תור
לשכות האוכלוסין בירושלים, ת"א, חיפה ובאר שבע יתמקדו החל מה-14 במאי בהוצאת דרכונים | בבני ברק יפתח מרכז להנפקת דרכונים ביומטריים עם זימון תור ראש
דרכון ישראלי | צילום: gmstockstudio, שאטרסטוק

שר הפנים משה ארבל בישר היום (שני) כי ארבע לשכות האוכלוסין הגדולות בארץ, ירושלים, ת"א, חיפה ובאר שבע יתמקדו בהנפקת דרכונים החל מאמצע חודש מאי. מדובר בפיילוט שבמסגרתו תתאפשר כניסה ללשכות גם ללא תור עבור הנפקת דרכונים מ-07:30 בבוקר ועד 22:00 בלילה, בתאריכים שבין ה-14 במאי ועד ה-15 ביוני. בנוסף, ייפתח מרכז נוסף בבני ברק לדרכונים ביומטריים עם זימון תור מראש.

יש לציין כי מי שיזמין תור ללשכה לא יצטרך להמתין, אך גם אנשים שלא יזמינו תור יוכלו לקבל שירות. חשוב להדגיש, כי בלשכות אלה תתאפשר הנפקת תעודות זהות, אך לא הנפקת תמצית רישום ספח.

עוד מבחזית החדשות

במקביל, יוקמו מכונות להנפקה עצמית של דרכונים ביומטריים. במסגרת פיילוט ימוקמו שתי מכונות בקריות, 3 מכונות נוספות מוצבות בתל אביב ועוד 3 בירושלים.

שר הפנים ארבל ציין כי כל עובדי רשות האוכלוסין וההגירה ירתמו למהלך וחלקם יועברו ממקומות אחרים בלשכה כדי לסייע בהנפקת הדרכונים. בנוסף, יוסיפו בלשכה משמרת נוספת שבה ינפיקו דרכונים כדי לעמוד בתפוקת ההזמנות.

שר הפנים פנה לציבור ואמר: "המהלך נעשה עבור אזרחי מדינת ישראל, צריך להתאזר בסבלנות, יהיו תורים ארוכים ואני מודע לביקורת שתביא הרבה מאוד אנשים ללשכות. תיערכו בהתאם, זה יכול לקחת כמה שעות. תבחרו יום בלי לחץ של זמן. אנשים יוכלו להתעדכן בזמן אמת לפני הגיע מועד תורם כדי שלא יצטרכו להמתין בלשכה ויוכלו לנצל את זמנם. אנו מעוניינים למנוע סחר בתורים באמצעות בוטים. המטרה להגיע לחודשים יולי ואוגוסט ולהפחית את המשבר הדרמטי. הגיע הזמן לחולל שינוי ובטוח שיחד עם העובדים המסורים השינוי יתבצע".

מנכ"ל רשות האוכלוסין אייל סיסו אמר: "אנחנו אחראים לטפל באירוע בזה, אזרחי ישראל זכאים לקבל דרכון ולטוס מתי שהם רוצים. יש תוכנית ארוכה יותר, עכשיו אנחנו מציגים מבצע של רשות האוכלוסין, כל המנהלים ברשות התגייסו".

"אנחנו מבקשים אורח רוח והרבה סבלנות", קרא סיסו, "הרבה יגיעו לארבעת הלשכות הגדולות. התאזרו בסבלנות. נמשיך ונפעל בהתאם. יש עוד תוכנית ארוכת טווח, להכניס מחשוב, מכונות להנפקה עצמית, גם הנפקת דרכון ביומטרי מרחוק, אנחנו רוצים להסתכל קדימה".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. טוב שסוף סוף התעוררתם מה קורא עם אשדוד האם יהיה שינוי בהזמנת תור ?

  2. מה עם דרכון ל ל10 שנים לחיים בחוץ לארץ בארצות הברית למה חייב ללכת לארץ בשביל לקבל ל 10 שנים יש אנשים שאין לא את ההמצעים לנסוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים