שיתוף
תגובות
חדשות » דרמה: רגע לפני ההצבעה הושתל קוצב לב בליבו של ראש הממשלה
שבוע לאחר שאושפז, עבר ראש הממשלה השתלת קוצב לב בשיבא | "מכשיר הניטור צפצף ואמר שאני צריך לקבל קוצב, עוד הלילה. אני מרגיש מצוי" | יריב לוין מילא את מקומו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חיים צח - לע"מ

רגע לפני ההצבעה הדרמטית על ביטול עילת הסבירות, ושבוע לאחר שפונה לבית החולים לאחר שחש ברע, עבר הלילה (מוצ"ש) ראש הממשלה בנימין נתניהו השתלת קוצב לב בבית החולים שיבא בתל השומר. בית החולים מסר כי ההליך עבר בהצלחה, וללא סיבוכים, ושראש הממשלה יישאר להשגחה במחלקה הקרדיולוגית.

אחרי חצות, לפני תחילת ההליך הרפואי, אמר נתניהו כי הוא "מרגיש מצוין". בסיום ההליך נמסר כי "ראש הממשלה מרגיש טוב ויישאר בבית החולים להשגחה. הוא צפוי להשתחרר בהמשך היום". למרות הודעה זו, נתניהו לא צפוי להשתחרר בשעות הקרובות, ובשלב זה לא ברור האם יישאר להשגחה ללילה נוסף.

עוד מבחזית החדשות

במשאל לילי דחוף אישרו השרים כי שר המשפטים יריב לוין ימלא את מקומו של ראש הממשלה עד ההשתלה, שאותה ועבר נתניהו תחת טשטוש. "מאחל ביחד איתכם רפואה שלמה ומהירה לראש הממשלה", כתב לוין שבתום ההליך חדל מלכהן כממלא מקום ראש הממשלה.

ההחלטה לבצע את ההליך הרפואי התקבלה לאחר שמכשיר הניטור הלבבי שהושתל בגופו של נתניהו ביום ראשון שעבר הראה ממצאים חריגים. את ההשתלה ביצעו פרופ' רועי בינרט, מנהל מרכז דוידאי להפרעות קצב וקוצבים, ופרופ' איל נוף, מנהל שירות אלקטרופיזיולוגיה פולשנית בבית החולים.

הבוקר עדכן פרופ' בינרט "זיהינו הפרעת קצב זמנית שאירעה במהלך מוצאי השבת. זו הסיבה שהזמנו את נתניהו בדחיפות לבית החולים להשתלת קוצב הלב" אמר הפרופסור "ההשתלה עברה בצורה חלקה, ללא כל סיבוכים, הוא לא נמצא במצב מסכן חיים, הוא מרגיש מצוין וחוזר לשגרת יומו".

למרות השתלת קוצב הלב ואשפוזו של נתניהו, לא צפוי שינוי בלוח הזמנים הצפוי בנוגע להצבעה על ביטול עילת הסבירות. הדיונים לקראת ההצבעות על הקריאה השנייה והשלישית יתחילו כבר הבוקר, ויסתיימו מחר, אז צפוי האישור הסופי.

עוד מבחזית החדשות

בסרטון שפרסם ראש הממשלה הלילה הוא אמר "השעה 00:43 ואני רוצה לעדכן אתכם במה שעומד להתפתח. לפני שבוע שמו לי מכשיר ניטור. המכשיר צפצף ואמר שאני צריך לקבל קוצב לב. ואת זה אני צריך לעשות עוד הלילה".

"אני מרגיש מצוין, אבל אני מקשיב לרופאים שלי", הוסיף ראש הממשלה. ביחס להצבעות הצפויות היום אמר נתניהו "אני מדבר עם עמיתיי, עושים את הסידורים להמשך, מקווה שתושג הסכמה. אבל בכל מקרה הרופאים אומרים לי שמחר בצהריים אשתחרר מבית החולים ואוכל להגיע לכנסת להצבעה".

יו"ר האופוזיציה חה"כ יאיר לפיד: "שולח הבוקר איחולי בריאות איתנה לראש הממשלה. אלו ימים קשים למדינת ישראל אבל עוד לא מאוחר להביא רפואה גם לחברה הישראלית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים