שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרמה: הכנסת אישרה את ביטול עילת הסבירות ברוב של 64 קולות מול 0 מתנגדים
אחרי חצי שנה של מחאות סוערות, אישרה הכנסת את החלק הראשון ברפורמה המשפטית | לוין: "זה צעד היסטורי וראשון" | אלפים חוסמים את כביש בגין בירושלים
שר המשפטים יריב לוין | צילום: ערוץ כנסת

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) סופית בקריאה שנייה ושלישית את החוק לביטול עילת הסבירות, ברוב של 64 ח"כים מול 0 מתנגדים לאחר שכל חברי האופוזיציה נטשו את המליאה. מדובר בחוק הראשון שעובר במסגרת הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, והוא עבר בתום יותר מחצי שנה של מחאה נרחבת ועימותים פוליטיים קשים בין הצדדים.

למרות שהצביעו על ההסתייגויות, גורמים בקואליציה ובהם השרים גלנט, סמוטריץ' וקיש ניסו להגיע לפשרה. אך בסופו של דבר הצביעו בעד הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית.

עוד מבחזית החדשות

שר המשפטים יריב לוין אמר עם אישור החוק: "בואו ננצל את הפגרה ונגיע להבנות. זה אולי לא האינטרס הפוליטי של כולם, אבל זה בוודאי האינטרס הלאומי שצריך להנחות אותנו"

יו"ר האופוזיציה נשא הצהרה מיוחדת לאחר אישור החוק ותקף ותקף את הממשלה והעומד בראשה: "הממשלה הקיצונית הזו מתחבקת ומצטלמת כדי לחגוג את הרגע שבו הם גרמו לזה שכבר לא אנשים אחים אנחנו. חוגגים את הרגע שבו הצליחו לזרוק לפח האשפה של ההיסטוריה את כל מה שמחבר בינינו. ראינו היום מופע חולשה של נתניהו שלא היה כדוגמתו מעולם. אין ראש ממשלה בישראל. נתניהו הפך לבובה על חוט של קיצונים משיחיים".

בהמשך קרא לפיד לאנשי המילואים לחכות עם השהיית שירותם, ואמר שיקבלו את ההחלטה אחרי שבג"ץ ידון בחוק. "תנו לבג"ץ לדון בחוק ורק אז תחליטו את ההחלטה הקשה מכל", אמר יו"ר האופוזיציה. "אל תפסיקו לשרת, אל תפגעו בכשירות צה"ל ובמוכנות שלו, כל עוד אנחנו לא יודעים מה תהיה הפסיקה".

"זהו המשבר הלאומי הגדול והמסוכן ביותר שאיתו התמודדנו. הוא לא קרה בגלל אויבינו, אלא בגלל ממשלה קיצונית של אכפת לה מהכלכלה, לא מהמשכנתאות, לא מהיחסים עם העולם ולא מהקרע בעם ישראל", הוסיף יו"ר האופוזיציה. "אין אזרח שלא ירגיש בכיסו את הנזק הכלכלי של היום הזה. אין ישראלי שפרנסתו לא תיפגע. המשבר הזה מאיים לפרק אותנו כי יש פה ממשלה קיצונית שרוצה להגיד שהיא ניצחה, אפילו אם המחיר הוא שכולנו מפסידים. היא לא ניצחה, מפני שהמאבק לא נגמר. הוא רק התחיל".

זמן קצר קודם לכן, הודיע יו"ר האופוזיציה על כישלון שיחות המשא ומתן עם הקואליציה. "בשבועות האחרונים ובשעות האחרונות עשינו כל מאמץ להגיע להסכמות, אבל היו תנאים והתנאי המרכזי היה לשמור על הדמוקרטיה", אמר לפיד. "עם הממשלה הזו אי אפשר להגיע להסכמות כאלה. הם רוצים לפרק את המדינה, את הדמוקרטיה ואת ביטחון עם ישראל. לפיכך אין דרך להמשיך להתנהל מולם".

עוד מבחזית החדשות

גורמים בסביבת לפיד אמרו כי הקואליציה לא קיבלה את התנאים של לפיד – הקפאה של המשך הרפורמה לשנה ועיגון ההקפאה בחקיקה. "נתניהו נכנע ללוין ורוטמן", אמרו. זמן קצר לפני ההצבעה נועד נתניהו בלשכתו עם גלנט. השניים לא אמרו דבר ביציאתם מהחדר.

קודם לכן, נשא דברים במליאה שר המשפטים יריב לוין ואמר: "אנחנו עושים היום צעד ראשון וחשוב בכיוון הנכון", אמר לוין ופנה לחברי הקואליציה ו"לרוב" אזרחי ישראל. "יש לכל אחת ואחד מכם חלק חשוב בשינוי שייחלנו לו שנים רבות ושאני מקווה שבתום ההצבעה ייכתב היום גם בספר החוקים של מדינת ישראל. חברות וחברי הכנסת, אני קורא לכם להצביע בעד הצעת החוק, אני קורא לכם להצביע היום בעד הדמוקרטיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים