שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דרמה: הונגריה צפויה להעביר את השגרירות שלה לירושלים נגד האיחוד האירופי
בכירים בקהילה היהודית בבודפשט טענו כי ההחלטה כבר נפלה וכעת דנות המדינות על העיתוי | צעד זה הוא בניגוד לדעת האיחוד האירופי שאינו מכיר בירושלים כבירת ישראל
שר החוץ אלי כהן | צילום: פישל רוזנפלד

בכירים בקהילה היהודית בבודפשט אמרו כי על פי מקורות המקורבים לראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, מדינתם קרובה מאוד להעברת השגרירות שלה לירושלים, וייתכן שתעשה זאת כבר בסוף החודש או בחודש הבא.

לדברי הבכירים, ההחלטה של אורבן על העברת השגרירות כבר נפלה וכעת דנות שתי המדינות בעיתוי המתאים לכך. בכיר בקהילה היהודית המקורב לממשלת הונגריה אמר כי "אורבן אמר לנתניהו שהוא מוכן להעביר את השגרירות לירושלים ושהם צריכים לחכות לעיתוי המתאים. מבחינתו העיתוי תלוי בעיקר בנתניהו. אם זה טוב לישראל הוא יעשה את זה, ולא אכפת לו מה יגידו באיחוד האירופי שמתנגד לכך".

עוד מבחזית החדשות

אם הונגריה תעביר את השגרירות שלה לירושלים זאת אכן תהיה דרמה גדולה, שכן היא חברה באיחוד האירופי ותהיה המדינה הראשונה שתעשה צעד כזה, שוודאי יקים עליה את האיחוד שאינו מכיר בירושלים כבירת ישראל.

על פי דיווחים, גם איטליה שוקלת לפתוח שלוחה דיפלומטית או שגרירות בירושלים, וכבר יצרה קשר עם הצ'כים שמחזיקים שלוחה בירושלים. בירושלים פועלות כיום ארבע שגרירויות. ארה"ב, גואטמלה, קוסובו והונדורס. בנוסף, פועלים בירושלים מספר שלוחות ומשרדי סחר של מדינות. ברזיל, הונגריה, צ'כיה ואוסטרליה.

יש לציין, כי בין הונגריה לאיחוד האירופי קיימת מתיחות ארוכת שנים סביב סוגיות שונות, בין השאר בעקבות היחס של הונגריה למהגרים ומבקשי מקלט, והלחץ שמפעיל השלטון ההונגרי על אקדמאים, שופטים וכלי תקשורת. גם בסוגיית המלחמה באוקראינה הונגריה היא חריגה באיחוד. אף שלא הטילה וטו על הסנקציות על רוסיה, היא הביעה התנגדות אליהן, ואורבן, שנחשב למקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מתח לא אחת ביקורת על נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

מאז עלייתו לשלטון ב-2010 האשים האיחוד האירופי את אורבן בפירוק המוסדות הדמוקרטיים של ארצו, בהשתלטות על התקשורת ובפגיעה בזכויותיהם של מיעוטים. על רקע זה מעכבת בריסל יותר מ-10 מיליארד דולרים שהיא אמורה להעביר לבודפשט, בין השאר לצורך השיקום מנזקי הקורונה.

אורבן הביע לאורך השנים גם תמיכה בנתניהו, וסייע לישראל בבלימת הצהרות או פעולות של האיחוד האירופי נגד ישראל. השניים גם שותפים בהתנגדות שלהם לאיל ההון היהודי-הונגרי ג'ורג' סורוס, שתורם לארגונים ופעילים ברחבי העולם, בכללם כאלו שמביעים ביקורת על ממשלותיהם.

בנוסף להונגריה, גם איטליה שוקלת לפתוח שלוחה דיפלומטית או שגרירות בירושלים. כיום פועלות בירושלים ארבע שגרירויות. ארה"ב, שהעבירה את השגרירות שלה ב-14 במאי 2018, גואטמלה שהעבירה את השגרירות יומיים לאחר מכן, במרץ 2021 קוסובו שהקימה שגרירות והונדורס שהעבירה את השגרירות ביוני 2021.

ביוזמת שר החוץ אלי כהן, הונפו שלשום בכניסה לבניין משרד החוץ בירושלים דגלי המדינות שהעבירו את השגרירויות שלהן לירושלים. כהן אמר באירוע: "לקראת אירועי יום ירושלים, חגגנו יחד עם ארצות הברית, גואטמלה, קוסובו והונדורס את החלטתן להקים שגרירות בבירת ישראל, והנפנו את דגלי המדינות בכניסה למשרד החוץ. לקחתי על עצמי משימה – להביא עוד שלוש שגרירויות לירושלים עד סוף שנת 2023, ואני קורא מכאן לשאר מדינות העולם לפתוח את שגרירויותיהן בירושלים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים