שיתוף
תגובות
חדשות » דרמה במשפט זדורוב: זוכה מאשמת רצח תאיר ראדה
רומן זדורוב, הנאשם ברצח תאיר ראדה בבית הספר בקצרין ב-2006, זוכה במשפט החוזר ברוב של שני שופטים מול אחד. השופט: "לא הוכח מעל כל ספק סביר כי זדורוב הוא הרוצח"
רומן זדורוב

כ-16 שנים לאחר רצח תאיר ראדה ז"ל, זיכה הבוקר (חמישי) בית משפט המחוזי בנצרת את רומן זדורוב מרצח הנערה. שני שופטים סברו כי על בית המשפט לשחרר אותו בעוד אחד התנגד. ראש הרכב השופטים השופט אשר קולה אמר כי "לא הוכח. מעל כל ספק סביר כי זדורוב הוא הרוצח". עוד הוסיף השופט כי "צירוף מקרים נדיר בשילוב רשלנות משטרתית גרם להטלת ספקות באופיו של זדורוב".

השופט אשר קולה הקריא את פסק הדין ואמר: "בפתח הכרעת הדין מצוות המחוקק אנו מודיעים כי החלטנו בדעת רוב של קולה ושל צרפתי ונגד דעתה של תמר נסים שי – לזכות את הנאשם" לדבריו, "לא הוכח מעל כל ספק סביר כי זדורוב הוא הרוצח. אין התאמה בין ממצאי הזירה השונים לבין הודאות הנאשם".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר השופט כי "בבית משפט זה, כמו כל בית משפט בישראל, רק הראיות מדברות. נכתבה הכרעת דין של 700 עמודים. הצגה מחודשת של הראיות לאחר כל כך הרבה שנים היא חסרת תקדים. ככל שנקפו הימים העניין הציבורי בפרשה הלך והתעצם, אנו תקווה כי עתה יירגעו הרוחות בציבור".

"החדשות שליבו את ליבת ההחלטה בדבר קיומו של המשפט החוזר הם שהיטו את הכף באופן ספציפי לבחינה מחדש של כל הראיות האחרות. המסקנה היא כי הנאשם זכאי. ניתחתי את חוות דעתו של פרק רב ירון שור, והגעתי למסקנה שאין בה כדי להיות בה. להוות ראיה. דבר אפרט כי בהליכים הקודמים גם לאחר של אשמת הנאשם לא התבססה על דעתו של רב פקד ירון שור".

עוד אמר ראש ההרכב כי: "המשיבה ביקשה להוכיח שיש היתכנות להודאת ולא האשם, והיא אינה סותרת את הממצאים בזירה. קבעתי כי בעניין זה כשלה המאשימה, הוכח מעל כל ספק סביר, ולטעמי כמעט ההפך הוא הנכון, שממצאי הזירה בכללותה תואמים להודאתו של הנאשם".

כזכור, ב־6 בדצמבר 2006 נראתה תאיר ראדה בפעם האחרונה כשהיא בחיים, בתיכון נופי הגולן שבקצרין. לאחר שעות שבהן נעדרה, גופתה התגלתה בבית הספר. כשבוע לאחר הרצח, נעצר רומן זדורוב בחשד לביצועו. בחקירתו הכחיש זדורוב את המיוחס לו, אך לאחר שמונה ימים במעצר הוא הודה ברצח למדובב משטרתי.

בשנת 2010 הורשע זדורוב ברצח תאיר ראדה. בסוף שנת 2019, הגיש זדורוב לבית המשפט העליון בקשה למשפט חוזר בשל כתם דם על טביעת נעל. לקראת פרישתו, שופט העליון חנן מלצר הורה להחזיר את התיק לבית המשפט המחוזי בנצרת ולערוך לזדורוב משפט חוזר.

הראיה החזקה של ההגנה היא זו שהביאה לזדורוב את המשפט החוזר. כתם דם על טביעת נעל שאינה שייכת לזדורוב, ולטענת הסנגור כתם הדם נוצר זמן קצר לאחר הרצח, כך שטביעת הנעל אינה של אדם מהזירה, אלא של הרוצח עצמו.

תגובת התנועה למשילות ודמוקרטיה לזיכוי זדורוב: "מקרה זדורוב הוא תוצאה נוספת של מערכת שאין עליה כל ביקורת עצמאית. סדרה של טעויות, שבמקום להוביל לתיקון הובילה להתחפרות המערכת בטעויותיה, מובילה לזיכוי היום".

"לאורך הדרך הספיקה הפרקליטות לרדוף את ד"ר מאיה פורמן רזניק, שהעזה לתת חוות דעת סותרת לעמדת הפרקליטות, לנסות להדיח עדים לשנות תצהירים, ולתקוף את השופטים בדיון החוזר. פסק הדין היום מחייב את מערכת המשפט לחשבון נפש נוקב, ובעיקר מחייב הקמת גוף ביקורת אמיתי על הפרקליטות".

ח"כ צבי סוכות אמר בתגובה לזיכוי זדורוב: "יום של חשבון נפש גדול בפרקליטות. קורא לבחון ברצינות פתיחה מחדש של עוד תיקים כבדים בהם היה מעורב שי ניצן. האיש שהיה עם כח בלתי מוגבל עשה ככל העולה על רוחו במערכת אכיפת החוק ולא פעם עד כדי אובססיה כפי שהתברר היום".
יום עצוב.

שר המורשת עמיחי אליהו בתגובה לזיכוי זדורוב: "בבוקר טעון זה ליבי עם משפחת ראדה, בתקווה ובתפילה שיזכו למעט נחמה והוצאת הצדק לאור. מקרים כגון אלה מזכירים לנו ביתר שאת כי מוטלת עלינו חובה קדושה לתקן את העיוותים במערכת המשפט, עיוותים שבשם הצדק והאמת מובילים לאי צדק משווע".

תגובת ארגון בצלמו לזיכוי רומן זדורוב: "כארגון שנאבק למען צדק במערכת המשפט אנחנו לא מופתעים כלל.
הגיע הזמן לחשבון נפש נוקב של המערכת. מדובר במערכת שמתעמרת בחלשים, רודפת נהגי מוניות וקבצנים, רודפת אנשים שאומרים ליועמ"ש פרשת משפטים בושה, אבל מגבה את החזקים, מתעלמת מעבריינים ופרוטקשן, מגבה את עופר כסיף שתקף שוטר. היבא יזבק שהסיתה לרצח יהודים ועוד. אנחנו מקווים שהחלטה זו תהווה תמרור עצור להפסיק את הרדיפה של הפרקליטות אחרי חלשים ולהילחם בעבריינים האמיתיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים