שיתוף
תגובות
חדשות » דרמה בבריטניה: ראשת הממשלה ליז טראס הודיעה על התפטרותה
הכהונה הקצרה בהיסטוריה
לאחר שחברים במפלגה השמרנית קראו לה להתפטר, הודיעה ליז טראס על פרישתה מראשות הממשלה, זאת לאחר שישה שבועות בתפקיד
דאונינג 10 | צילום: wikipedia

אחרי שישה שבועות בלבד ברחוב דאונינג 10, ליז טראס מתפטרת ומפנה את הדרך לראש ממשלה בריטי שלישי, בתוך חודשיים. טראס, שנקלעה למשבר פוליטי חריף עם חבריה למפלגה, הודיעה: "אני מכירה בכך שאיני יכולה לממש את המנדט שלמימושו נבחרתי. הודיעה למלך על החלטתה להתפטר".

ההתפטרות של טראס מגיעה לאחר ההתקפלות הדרמטית שלה ושל ממשלתה מהתוכנית הכלכלית, שאותה ביקשה להוביל כדי להביא לצמיחה מחודשת של הכלכלה בבריטניה. לפני כמה ימים פיטרה טראס את שר האוצר שלה, קוואזי קוורטנג, לאחר שהטילה עליו אחריות למדיניות הכלכלית שהיא עצמה גיבשה. בעקבות המהלך, ספגה טראס ביקורת קשה מצד חברי מפלגתה והאופוזיציה כאחד. במקום קוורטנג מינתה טראס את ג'רמי האנט.

בפתח ההצהרה שנשאה מחוץ למעונה הרשמי בדאונינג 10 בלונדון אמרה טראס, "משפחות ועסקים דואגים איך הם ישלמו את החשבונות שלהם". "המלחמה הלא חוקית של פוטין באוקראינה מאיימת על ביטחון כל היבשת שלנו. והמדינה שלנו תקועה זה תקופה ארוכה בגלל צמיחה כלכלית נמוכה".

"נבחרתי על ידי חברי המפלגה השמרנית עם מנדט לשנות את זה. קיימנו את ההבטחה בנושא האנרגיה והקיצוץ בביטוח הלאומי. קבענו יעדים למסים נמוכים וצמיחה כלכלית גבוהה, שינצל את החירויות של הברקזיט. יחד עם זאת, אני מכירה בכך שבהתחשב במצב אין לי את המנדט שאיתו נבחרתי על ידי המפלגה השמרנית, לכן שוחחתי עם הוד מעלתו המלך כדי לעדכן אותו שאני מתפטרת מהנהגת המפלגה השמרנית".

עוד אמרה טראס שהיא פנתה ליו"ר "ועדת 1922", שהוא גוף במפלגה השמרנית האחראי על הליך הבחירות לראשות המפלגה, והם הסכימו לערוך בחירות חדשות להנהגת המפלגה כבר בשבוע הבא. "זה יבטיח שאנחנו נישאר בדרך של יישום התוכניות הפיסקליות ונשמור על היציבות הכלכלית והביטחון הלאומי של המדינה שלנו, אני אישאר כראשת ממשלה עד שייבחר לי יורש".

מנהיג מפלגת הלייבור, קיר סטרמר, אמר: "למפלגה השמרנית אין יותר מנדט למשול. העם הבריטי זכאי לדבר הרבה יותר טוב מהדלת המסתובבת של ראשי הממשלה השמרנים. נזדקק לשנים כדי לתקן את הנזקים שגרמו השמרנים. יש צורך בבחירות מוקדמות".

יחד עם התפטרותה הפכה טראס לראש הממשלה שכיהן בפרק הזמן הקצר ביותר בתולדות בריטניה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים