שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרישה מהיועמ"ש לחקור את ברקת
תחקיר "השומרים"
בתוך כך, ח"כ דודי אמסלם הגיש בפעם השניה הצעת חוק שתמנע מח"כ ניר ברקת להשתמש בהונו בזמן התמודדות ולהגביל את סכום התרומה של נבחר הציבור
ניר ברקת | צילום: פישל רוזנפלד

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שני) ליועמ"ש אביחי מנדלבליט ולמפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי בבקשה לבדוק לעומק את האירועים שנחשפו בתחקיר "השומרים", לפיהם ח"כ ניר ברקת העביר לכאורה את המניות שהחזיק בקבוצת BRM לאחיו אלי, לאחר היבחרו לכנסת בשנת 2019 ובניגוד להחלטת ועדת האתיקה.

התנועה הזכירה כי על פי החלטת ועדת האתיקה של הכנסת מיום 17.6.2009 על חבר כנסת שהיה לפני כהונתו בעל שליטה או בעל עניין בחברה עסקית, נדרש למכור או להחכיר את מניותיו בתוך שישה חודשים מתחילת כהונתו "לאדם שאיננו קרובו", או למסור אותן לנאמנות עיוורת בחברת נאמנות ציבורית בלתי תלויה.

עוד ציינה התנועה שהחלטה זו אמנם התייחסה למקרה ספציפי, ואולם לפי לשונה מדובר ב"דיון עקרוני בוועדה בשאלת החשש לניגוד עניינים", ותכליתה "לפרט בפני כלל חברי הכנסת את הנחיותיה בעניין זה".

"חשדות אלו, לשיטת התנועה, חורגים על פני הדברים מתחומי ועדת האתיקה של הכנסת, ומחייבים בדיקה ובירור מעמיק של האירועים", הוסיפה התנועה בפנייתה.

ח"כ ניר ברקת הגיב לטענות: "אני לא מופתע מהמתקפות נגדי עכשיו, אתם יודעים היטב מהיכן מגיעים הנסיונות לחסל מנהיגים בימין ובליכוד. בניגוד להשמצות ולשקרים שפורסמו בתקשורת, את המסים שלי אני משלם אך ורק במדינת ישראל. מבדיקה שערכתי הבוקר, לאורך השנים שילמתי יותר מחצי מיליארד ש״ח מס למדינת ישראל. החברות שלנו שילמו מיליארדי שקלים מס, יצרו עשרות אלפי מקומות עבודה ומעסיקות עשרות אלפי ישראלים שמשלמים גם הם מידי חודש מיסים רבים לקופת המדינה".

"בנערותי, אבי ברך אותי שאשלם הרבה מסים במדינת ישראל ובזכות זאת אוכל לעבוד בשירות הציבורי עבור שקל בשנה. אני גאה על הזכות לקיים את ברכתו של אבי ולשרת את עם ישראל ומדינת ישראל עבור שקל אחד בשנה ולשלם לה מיסים רבים".

בתוך כך, ח"כ דודי אמסלם הגיש בפעם השניה הצעת חוק שתמנע מח"כ ניר ברקת להשתמש בהונו בזמן התמודדות ולהגביל את סכום התרומה של נבחר הציבור ובני משפחתו לצורך פעילות פוליטית ל-100 אלף שקל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים