שיתוף
תגובות
חדשות » דרוזים מפגינים בדרום סוריה: על רקע המצב הכלכלי
חורף ערבי
עימותים חריגים התרחשו בא-סווידא שבדרום סוריה, מפגינים שזועמים על המצב הכלכלי פרצו למטה הממשל המקומי | בחילופי אש עם המשטרה נהרגו לפחות שניים, מפגין ושוטר
מפגין מיידה בקבוק תבערה. אילוסטרציה | צילום: Gorb Andrii, שאטרסטוק

לפחות שני בני אדם, מפגין ושוטר נהרגו בעימותים שפרצו אמש (ראשון) בעיר א-סווידא שבדרום סוריה, שרוב תושביה הינם דרוזים. על פי דיווחים השניים נהרגו בחילופי אש שפרצו בין המפגינים שמחו על מצבם הכלכלי החמור לבין כוחות משטרה בעיר. המפגינים הצליחו לפרוץ לתוך מטה הממשל והעלו את המקום באש. בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות נראה אחד המפגינים קורע את תמונתו של הרודן בשאר אסד שהוצבה בחזית הבניין.

המרכז הסורי לזכויות אדם שיושב בלונדון ומהווה אופוזיציה למשטר הסורי דיווח כי מאות בני אדם השתתפו בהפגנה וכי כוחות הביטחון פתחו לעברם באש חיה. מהירי נהרג אחד המפגינים. בנוסף נפצעו בעימותים גם שישה מפגינים. המפגינים קראו להפלתו של הנשיא אסד. עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי המפגינים השחיתו תמונות של אסד גם בתוך מבנה המושל. יש לציין כי המושל לא שהה בבניין בזמן הפריצה. סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה, סאנא, אמרה שהמפגינים "פורעי חוק" ודיווחה שהם הציתו מסמכים רשמיים בבניין. 

ההפגנות מגיעות על רקע המצב הכלכלי הקשה שבו חיים תושבי סוריה, יותר מעשור אחרי שפרצה מלחמת האזרחים במדינה. המלחמה בסוריה גרמה להרס רב, למאות אלפי הרוגים ולמיליוני פליטים שנעקרו מבתיהם. 

הנשיא אסד הצליח לנצח את המורדים ברוב שטחי המדינה בסיוען של רוסיה, איראן וחיזבאללה, אבל הסנקציות הכבדות שהוטלו על המשטר, הקשו על המשטר לספק את צורכיהם הבסיסיים של האזרחים. רק לאחרונה קצצו שעות אספקת החשמל לאזרחים ורבים סובלים ממחסור בדלק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים