שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דן חלוץ כינה את נתניהו: "נאשם שנמלט בכל כוחו מהתלבושת הכתומה בכלא מעשיהו"
מפגינים עם לפידים צעדו ברחובות ירושלים | דן חלוץ לפני ההפגנה: מדינת ישראל זה אנחנו, האנשים שעובדים,משרתים, משלמים מיסים ומחזיקים על כתפיהם את כל הטפילים"
דן חלוץ | צילום: ערוץ 13

מאות מחו נגד תוכנית נתניהו-לוין מול משכן רה"מ בירושלים וביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה. המפגינים בבירה יצאו לצעדה, שבמהלכה נרשמו עימותים עם פעילי ימין שהניפו שלטי "שמאלנים בוגדים" – וגם עם שוטרים שניסו לחסום את דרכם. שני מפגינים נעצרו. רכב שהתקדם לעברם נחסם על ידי קצין עם אקדח שלוף. הרמטכ"ל לשעבר חלוץ: "ממשלת הנאשם מנסה לדרוס את העם". השר בן גביר זימן את מפקד המחוז לבירור: "אובדן שליטה על האנרכיסטים"

היום (חמישי) הפגינו כמה מאות בני אדם בקרבת מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים ומחוץ לביתו הפרטי של בנימין נתניהו בקיסריה. בהמשך צעדו המפגינים עם לפידים בוערים ברחובות מרכזיים ובשוק מחנה יהודה שם התעמתו עם פעילי ימין ועם שוטרים שניסו לחסום את דרכם.

עוד מבחזית החדשות

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ נאם בהר הרצל לפני ההפגנה, וכינה את המחאה "צעדה לשחרור ירושלים מהמצור שמטילה עליה הממשלה". הרמטכ"ל לשעבר הדגיש כי: "מדובר במלחמה על החופש שלנו, על מגילת העצמאות, שממנה מנסים למחוק שורות חשובות. אנחנו לא נאפשר את זה".

חלוץ תיאר כי "השורה החשובה במגילה היא החופש, הדמוקרטיה, והיהדות. אני מכבד את היהדות, אבל כשעושים בה שימוש בוטה ורע לא מדובר עוד ביהדות, אלא בציניות גסה שבאמצעותה מנסים לדרוס את אלה שנמצאים כרגע במקרה באופוזיציה, ומי נמצא שם? לא "השמאל", אלא עם ישראל. ימין ושמאל, נשים וגברים, יהודים וערבים. כל אחד שעומד כאן נלחם והיה מוכן למות בעד ארצו יותר מפעם אחת. המוות הזה בעד ארצנו עדיין תקף ועומד, אבל אני בטוח שאם השלטון יהפוך לדיקטטורי, כשהוא יקרא לנו לדגל הוא יסתכל לאחור וימצא שאין מאחוריו אנשים".

הרמטכ"ל לשעבר תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו וכינה אותו "נאשם שנמלט בכל כוחו מהתלבושת הכתומה של האסירים בכלא מעשיהו. נראה אם הקואליציה שלו תשלח את אנשיה להגן על ביטחון ישראל". חלוץ שיגר עקיצה לעבר ראש הממשלה: "נראה מי יאייש את הטנקים, המטוסים, הצוללות והאוניות. צוללות נתניהו קנה הרבה".

בריאיון ל"כאן חדשות" לפני ההפגנה אמר חלוץ כי המתנגדים לרפורמה “נחושים להצליח להגיע להידברות והסכמה רחבה”. עוד אמר: “אני נמצא במקום שצריך להראות לממשלה שהיא מאבדת את השליטה במדינה. מדינת ישראל זה אנחנו, האנשים שעובדים, משרתים, משלמים מיסים ומחזיקים על כתפיהם את כל הטפילים”.

השר עמיחי אליהו הגיב לחלוץ וצייץ בטוויטר: “רועי קליין, עמנואל מורנו, עמיחי מרחביה, הם רק חלק קטן מהלוחמים שנלחמו בלבנון השנייה, כשדן חלוץ מכר את המניות והפקיר את ה"טפילים" להילחם בשבילו. אני אישית איבדתי 12 חברים שם. איך אין לו בושה?”, תהה השר אליהו.

בחשבון הטוויטר של מפלגת הליכוד תקפו את חלוץ: “לא נקבל הטפות מוסר מרמטכ”ל כושל שהיה עסוק בלמכור את המניות שלו ערב מלחמה במקום לדאוג לביטחון ישראל”.

עוד מבחזית החדשות

בתגובה להפרות הסדר בירושלים, זימן השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר את מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, לשיחת בירור לקראת ההפגנות מול הכנסת ביום שני הקרוב. השר בן גביר הבהיר למפקד המחוז: "משטרת ירושלים איבדה שליטה על האנרכיסטים. אירוע שבו הוצתו צמיגים בוערים ליד מעון ראש הממשלה, נחסם כביש מספר 1, ונחסמה תנועת הרכבת הקלה, כל אלה אירועים חמורים ביותר שבהם שוטרים ולוחמי מג"ב היו במקום, אך קיבלו הוראה מפורשת שלא לאכוף את החוק ולא להתעמת עם המתפרעים".

מהמשטרה נמסר בתגובה: הערב פעלנו לאפשר את חופש המחאה והביטוי למאות מפגינים שהגיעו לרחוב עזה בהתאם לחוק. במהלך ההפגנה חלק מהמפגינים הבעירו צמיג ואבוקות והתעמתו עם מפגינים אחרים שהיו במקום, כשהשוטרים חצצו בין הצדדים ומנעו חיכוך וגילויי אלימות. בהמשך המפגינים החלו בתהלוכה בלתי חוקית וחסימת צירים מכיוון כיכר פריז לכיוון מרכז העיר. ובשלב מסוים חסמו את הרכבת הקלה בעת נסיעתה ברחוב יפו. לצערנו אותם מפרי סדר לא נשמעו להוראות השוטרים במקום, שפעלו להדיפתם ולהפסקת החסימות שבוצעו תוך הפרת הסדר ובניגוד לחוק".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. אין ברירה רק להתעלם מהשמאלנים האלה אם המשטרה לא תמשוך אותם בעגילים למה רק לי משכו בפאות אני רוצה לראות שגם אותם המשטרה מושכת העגילים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים