שיתוף
תגובות
חדשות » דיווח: רוסיה עשתה שימוש בנשק קטלני חדש באוקראינה
המלחמה באוקראינה
לפי הדיווח של סוכנות הידיעות הרוסית "נובסטי", הנשק שהותקן על המפציץ הרוסי, מסוג טופולוב TU-22M, נועד כדי לפגוע במטרות ובסיסים אסטרטגים של הצבא האוקראיני
מטוס קרב רוסי מסוג סוחוי 35 | צילום: pixabay

שינוי אסטרטגיה? בעקבות תבוסת הצבא הרוסי בשדה הקרב באוקראינה, והמשך הלחימה, כוחות הצבא הרוסיים התחילו להשתמש בכלי נשק חדשים. על פי דיווח של סוכנות הידיעות הרוסית "נובסטי" מאתמול, רוסיה החלה להשתמש "בנשק קטלני חדש" בדמות מטוסי קרב לטיסות ארוכות טווח שמסוגלות להפעיל תקיפות מדויקות, המכוונות כנגד מתקנים צבאיים במזרח אוקראינה. מקורות יודעי דבר טוענים כי מפציצים רוסיים מסוג טופולב Tu-22M, נשאו טילי שיוט מסוג KH-32 והפציצו מטרות של הצבא האוקראיני. עוד הוסיפו אותם מקורות "במסגרת המבצע הצבאי המיוחד, בוצעו שיגורים של טילי שיוט היפר סוניים לעבר מטרות ומתקנים של הצבא האוקראיני".

יש לציין כי כבר בחודש מרץ האחרון, הודיעה רוסיה כי שיגרה טילים היפר סוניים לעבר מטרה בעיר מיקולאייב. לטענת רוסיה זו הייתה הפעם הראשונה שבה עשתה שימוש בטילים שכאלו בקרב אמיתי. השימוש בטילים אלו מעלה חשש ברחבי העולם, כנשק יום הדין היכול  לפגוע בכל מטרה ברחבי העולם בתוך זמן קצר. כלי התקשורת ברוסיה דיווחו כי הצבא השתמש בטיל היפר סוני מסוג kh-47M2, קינז'אל, כחלק מתקיפה נגד מחסן תחמושת תת קרקעי במערב אוקראינה.

רוסיה גייסה באופן רשמי 300 אלף איש, אולם היא מתקשה לספק להם הכשרה, בעקבות המחסור בקצינים בדרג נמוך ובמש"קים, ציוד, מדים ואפילו נשק הולם. לפני ימים אחדים דיווח המודיעין הבריטי כי הצבא הרוסי סובל מבעיית אמל"ח בלתי צפויה. הסיבה לכך היא שרבים מהמגויסים קיבלו רובי קלצ'ניקוב מיושנים, שלא רק שסובלים מפגמים עקב תחזוקה לקויה אלא גם דורשים כדורים בקוטר 7.62 מ"מ, בעוד יחידות הצבא הרוסיות הסדירות חמושות ברובים הדורשים כדורים של 5.45 מ"מ. כך שלמעשה, המגויסים קיבלו רובים, אבל אין עבורם די כדורים בהישג יד.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים