שיתוף
תגובות
חדשות » דיווח מצרי: הפסקת אש הושגה בין ישראל לג'יהאד האסלמי – צפויה להתחיל ב-22:00
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי הושגה הפסקת אש בין ישראל לג'יהאד האיסלמי | אזעקה בחולון ובראשל"צ, צה"ל תוקף ברצועה
ג'נין | צילום: דובר צה"ל

גורמים פלסטיניים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הושגה הפסקת אש בין ישראל לג'יהאד האיסלמי בתיווך מצרי. במקביל נמשכים המטחים לישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב. המסר של ישראל: "זה לא נגמר עד שזה לא נגמר".

רשת אל-ג'זירה פרסמה את נוסח הסכם הפסקת האש, ולפיו "בהסכמת שני הצדדים מצרים מודיעה על הפסקת אש בין הצד הפלסטיני לישראלי בשעה 22:00, 13/5/2023. ההתחייבות להסכם הפסקת האש כולל הפסקת ירי לעבר אזרחים, הריסת בתים וגם חיסול יחידים, וזאת מיד לאחר כניסת ההסכם לתוקף. מצרים מבקשת משני הצדדים ליישם את ההסכם, ותפעל לכך דרך קשריה עם שני הצדדים".

עוד מבחזית החדשות

ראש המחלקה המדינית של הג'יהאד האיסלמי, מוחמד אל-הינדי, אישר כי הושגה הפסקת אש. לדבריו, "הושג הסכם לרגיעה, במאמץ מצרי ראוי להערכה".

מערך ההסברה הלאומי של ישראל פרסם גם הוא תגובה וכתב כי "המערכה תסתיים רק כשיובטחו שקט וביטחון לתושבי ישראל. כוחות הביטחון בהיערכות מוגברת ואנו מוכנים להמשך המערכה ככל שנידרש, בכל זירה ומקום". עוד נכתב כי ישראל גרמה ל"פגיעה משמעותית" בג'יהאד האיסלמי, וסיכלה את צמרת הארגון ברצועת עזה. במערך ההסברה הבהירו: "זה לא נגמר עד שזה נגמר. ההגנה אינה הרמטית, חשוב להמשיך להיות ערניים ולהישמע להנחיות פיקוד העורף שהוכחו כמצילות חיים"

בתוך כך, גורם מדיני בכיר טוען כי אירועי הימים האחרונים מראים את חולשת ארגון חמאס בשליטה על עזה. לדברי הגורם: "במשך שנים עמדה חמאס זקופה בעזה וסירבה לאפשר לארגונים אחרים להכתיב לה את המדיניות. הסבב האחרון מלמד על חולשתה של חמאס. ארגון הג'יהאד האיסלמי הממומן על ידי איראן משתלט על סדר היום ברצועת עזה".

עוד הוא הוסיף הגורם: "דומה שיותר מהכל הדבר מלמד על חולשת חמאס שנגררת על ידי הג'יהאד האיסלמי לסבב מיותר. בהנחה וחמאס לא ישים קו אדום לג'יהאד האיסלמי ולא יכפה עליו לסיים את הירי הדבר יהווה עדות למאזן כוח משתנה ברצועה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים