שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דיווח: מטרת המרד הייתה לקחת בשבי את שר ההגנה ומפקד הצבא
המרד שהשתבש - פרטים חדשים
גורמים מערביים טוענים כי פריגוז'ין תכנן ללכוד את בכירי הצמרת הביטחונית של רוסיה | לאחר שנחשף על ידי המודיעין הרוסי נאלץ להקדים את המרד
ראש כוח וגנר, יבגני פריגוז'ין | צילום: TVP

הוול סטריט ז'ורנל חשף היום (רביעי) פרטים חדשים על המרד של כוח וגנר. על פי הדיווח, יבגני פריגוז'ין, מנהיג קבוצת וגנר, תכנן במסגרת המרד לקחת בשבי את בכירי הצמרת הביטחונית של רוסיה. הוא תכנן להוציא לפועל את המרד כמה ימים מאוחר יותר, אך משהבין שהמודיעין הרוסי עלה על תוכניותיו ונאלץ להאיץ אותן ולצאת לדרך ביום שישי בערב.

פריגוז'ין, אויבו בנפש של שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו ומפקד הצבא ואלרי גרסימוב, תכנן להגיע למוסקבה ולתפוס את המנהיגים הצבאיים הבכירים. לאורך תקופה ארוכה וממושכת ניהלו שני הצדדים עימות קשה במיוחד. גורמים מערביים רשמיים מעריכים כי העובדה שפריגוז'ין נאלץ לצאת למרד מוקדם משתכנן, עשויה להסביר את העובדה שהוא נכשל בתוך 24 שעות.

עוד מבחזית החדשות

ויקטור זולוטוב, מפקד הרוסגווארדיה, המשמר הלאומי של רוסיה, אמר אתמול, כי למודיעין הרוסי היה מידע מקדים על התכנון של המרד. לדבריו, "הדלפות ספציפיות" על ההכנות למרד החלו לדלוף כבר ב-25-22 ביוני.

על פי דיווח בכלי תקשורת אמריקאיים, כבר ביום רביעי בשבוע שעבר, 21 ביוני, חשף המודיעין האמריקאי את כוונותיו של פריגוז'ין. גורמים מערביים חושפים שהמידע הושג גם באמצעות קליטת תקשורת אלקטרונית וגם על ידי צילומי לוויין. עוד נטען על ידי גורמים שונים כי לתוכנית היה פוטנציאל טוב להצליח אם היא לא הייתה יוצאת לדרך בחטף ובאופן לא מתוכנן, אלא בזמן התכנון המקורי.

עוד עולה מהדיווח כי במערב מעריכים שגורמים רבים בצבא הרוסי שיתפו פעולה עם פריגוז'ין בנוגע למרד, מה שעשוי להסביר את העובדה שהוא הצליח להשתלט בתוך שעות בודדות ומבלי לירות אפילו כדור אחד על העיר רוסטוב. מדובר בעיר של כמיליון תושבים, עם נוכחות צבאית מסיבית, לרבות מפקדה גדולה וחשובה לניהול הקרבות במלחמה באוקראינה ונמל תעופה צבאי גדול.

בוול סטריט ג'ורנל הדגישו את הדיווח של העיתון ניו יורק טיימס, לפיו ייתכן שגנרל סרגיי סורוביקין, אחד מסגניו של גרסימוב, היה מודע מבעוד מועד לתוכניתו של פריגוז'ין. למרות זאת, לא ברור אם הוא תמך בו, או שהיה אחד הגורמים שהעבירו את המידע המקדים על המרד לכוחות הביטחון הרוסיים.

סורוביקין מונה למפקד "המבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה בחודש אוקטובר (והודח זמן קצר לאחר מכן). סורוביקין נחשב למקורב יחסית לפריגוז'ין. ביום שישי אחר הצוהריים, קרא סורוביקין לפריגוז'ין ואנשיו להימנע מהסלמת המתיחות ולמנוע עימותים אלימים.

בכיר אמריקני טען אתמול לרשת ABC כי נראה שפריגוז'ין ביצע ביום שישי מבצע "דגל כוזב" שנועד להצדיק את המרד שלו במוסקבה. לדבריו, הסרטון שמנהיג קבוצת וגנר פרסם ובו נטען שלוחמיו הופצצו על ידי טילים ומסוקים "הוא, למעשה, מתיחה".

בתוך כך, צבא רוסיה הפציץ אתמול מסעדה במרכז מסחרי בעיר קרמטורסק במחוז דונייצק. לפחות תשעה בני אדם נהרגו וכ-60 נפצעו. בין ההרוגים גם שלושה ילדים, בהם שתי אחיות תאומות. הקרמלין הכחיש את ההפצצה על קרמטורסק וטען כי: "רוסיה מפציצה רק מטרות צבאיות ולא יעדים אזרחיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים