שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דיווח: המודיעין האוקראיני טוען כי "פוטין הורה לחסל את פריגוז'ין"
ראש המודיעין הצבאי של קייב הודיע ששירות הביטחון הרוסי, ה-FSB הופקד על המשימה להתנקש בחייו של יבגני פריגוז'ין שהוגלה לבלארוס אחרי המרד
ראש כוח וגנר, יבגני פריגוז'ין | צילום: TVP

ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה, קירילו בודאנוב, אמר כי רוסיה מתכננת להתנקש בחייו של יבגני פריגוז'ין, ראש "קבוצת וגנר", לאחר המרד בראשי הצבא.

בראיון בסוף השבוע אמר בודאנוב כי שירות הביטחון הרוסי, ה-FSB, הופקד על התוכנית לחסל את פריגוז'ין. כשנשאל אם הוא מאמין שפוטין אכן יצליח להביא למותו של מי שהיה בעבר בעל ברית הקרוב, וכונה "השף של ולדימיר פוטין", השיב בודאנוב כי: "אנחנו יודעים שה-FSB הופקד על המשימה להרוג את פריגוז'ין. האם הוא יצליח? רק הזמן יגיד. בכל מקרה, כל ניסיון התנקשות לא יקרה במהרה".

עוד מבחזית החדשות

בודאנוב אמר כי קייב הייתה מודעת במשך "זמן מה" לכוונותיו של פריגוז'ין למרוד בצבא הרוסי, וטען כי שכירי החרב של "וגנר" כבר לא מהווים איום על הכוחות האוקראיניים במלחמה. בהמשך פורסמו דבריו של בודאנוב בערוץ הטלגרם של משרד ההגנה האוקראיני.

כזכור, בסוף שבוע שעבר, האשים פריגוז'ין את הצבא הרוסי במתקפה נגד שכירי החרב שלו, ובתגובה הוא דרש להדיח את שר ההגנה והרמטכ"ל, והשתלט עם אנשיו ללא התנגדות על מתקנים צבאיים. כשהגיעו כוחותיו של פריגוז'ין לפאתי מוסקבה הוא הודיע על הסגת הכוחות וסיום המרד, שהתאפשר עקב התערבותו של נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו שטען כי ביקש מפוטין, בעל בריתו הקרוב, להימנע מחיסולו של פריגוז'ין. לדברי לוקשנקו הוא ביקש מפריגוז'ין לעצור שאם לא כן הוא "יימחץ כמו חרק".

לדברי הקרמלין, במסגרת ההסכם יצא פריגוז'ין לגלות בבלארוס והחקירה נגדו ברוסיה בגין המרד נסגרה. למרות שפוטין עומד על פי החשד מאחורי שורה ארוכה של חיסולים של יריביו לאורך השנים, הפעם, טען דובר הקרמלין כי פוטין סיפק הבטחה לשלומו של פריגוז'ין.

מהודעת הקרמלין על ההסכם עולה כי "קבוצת וגנר" תפורק. הלוחמים שמרדו עם פריגוז'ין יקבלו חסינות מהעמדה לדין וכל השאר יידרשו לחתום על חוזים אישיים מול משרד ההגנה, באופן שבו יהיו כפופים למרותו. מדובר במהלך שמשרד ההגנה החל לקדם עוד לפני המרד, בגיבויו של פוטין, בניסיון לשלוט על שכירי החרב של קבוצת וגנר.

אחרי הגלייתו של פריגוז'ין לבלארוס, מנסה רוסיה להילחם בהשפעתו של פריגוז'ין על דעת הקהל. במסגרת המאבק נסגרה חברת התקשורת "פטריוט מדיה" שבבעלותו. כלי התקשורת המרכזי של החברה הוא אתר החדשות RIA FAN, שנקט קו לאומני ותמך בקרמלין, תוך שהוא מסקר באור חיובי את פריגוז'ין ואת פעילות "קבוצת וגנר". בשישי דיווח העיתון הרוסי Kommersant שהרשויות חסמו אתרי אינטרנט שקשורים לפריגוז'ין. התקשורת הרוסית דיווחה כי גם "מפעל הטרולים", ששימש את פריגוז'ין להפצת תעמולה ולשינוי דעת הקהל במדינות ברחבי העולם – כולל בארה"ב – פורק אחרי ניסיון המרד שלו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים