שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דיווח בטורקיה: "חשפנו רשת של 56 סוכני מוסד"
סוכנות הביון הטורקית טוענת כי עצרה שבעה "פעילי מוסד" | כולם אזרחים זרים שלמדו ריגול בתאילנד | בין היתר סימנו מטרות בסוריה ובלבנון שהותקפו על ידי כטב"מים
חברי הרשת שנעצרו על פי הדיווח הטורקי

העיתון הטורקי "סבחא" דיווח היום (שני) כי ארגון הביון הטורקי (MIT) עצר חוליה של שבעה סוכנים שעל פי טענתם עבדו עבור המוסד. על פי דיווח בטורקיה. מעצרם של השבעה חשף פעילות של 56 סוכנים בסך הכול, שעבדו בשביל ישראל.

הארגון קיבל מידע מודיעיני על אזרחים זרים המתגוררים בטורקיה ועקב אחרי פעילות המודיעין של השירות החשאי הישראלי כביכול, במשך חודשים. בשיתוף פעולה עם הזרוע למלחמה בטרור של משטרת איסטנבול, תפסה יחידת המודיעין הנגדי של הסוכנות שבעה אנשים שהודו כולם שעבדו עבור המוסד.

עוד מבחזית החדשות

אחת ממובילות הרשת, סוכנת מוסד שכונתה "שירין עליאן" שאת שמה האמיתי ה-MIT לא הצליח לגלות, השתמשה בקו טלפון גרמני כדי להורות לפלסטיני בשם "חאלד ניג'ים" להקים מספר אתרי אינטרנט. אתרים אלו הוקמו במיוחד כדי להוביל אליהם יעדים ספציפיים, שכאשר הם הקליקו על הלינקים הם נחשפו לווירוס שאפשר לרשת לחדור לטלפונים שלהם.

לטענת ה-MIT חברי הרשת שהוצבו באיסטנבול קיבלו הכשרת סייבר ותמיכה טכנית מצעיר בן 24 בשם פריהאנשי פאטל קולהארי, שבבעלותו חברת סייבר בתל אביב. קולהארי, שהיה בקשר קבוע עם סוכני המוסד, הסביר להם כיצד לחדור לטלפונים של היעדים, ואלו כתבות יגרמו להקלקה עליהן.

על פי הדיווחים של המודיעין הטורקי, המוסד שלח פעילים ממוצא ערבי מאיסטנבול ללבנון ולסוריה, כדי לאסוף מודיעין ולסמן מטרות על מנת שמל"טים חמושים יפגעו בהן. בנוסף נשלחו סוכנים לביירות כדי לאסוף מידע על הדאחייה. הם גילו, לפי הטענה הטורקית, את הקואורדינטות המדויקות של בניין שמאויש על ידי אנשי חיזבאללה, וכן את זהויות בכירי הצבא ובכירים פוליטיים המתגוררים בקומה השלישית באותו בניין.

לפי נתוני MIT, שבעת החשודים הם בין 56 הפעילים הקשורים לתשע רשתות, שכל אחת מהן מפוקחת על ידי תשעה סוכני מוסד. בסיסם של הסוכנים בתל אביב ו"הרשתות" הן בעלות יכולות פעולה בקנה מידה בין לאומי. במסמכים שנחשפו נראה כי המרגלים אספו מידע ביוגרפי על אזרחים זרים באמצעות שיטת ניתוב מקוונת, עקבו אחר תנועות רכב באמצעות GPS, פרצו לרשתות המבוססות על מכשירי Wi-Fi ומצאו מיקומים פרטיים.

כל התקשורת בין סוכני המוסד בטורקיה ומחוצה לה נעשתה באמצעות קווי טלפון ניידים חד פעמיים בבעלות מזויפת בספרד, אנגליה, גרמניה, שוודיה, מלזיה, אינדונזיה ובלגיה. הסוכנים שנתפסו הינם אזרחים ממדינות שונות במזרח התיכון שהשתמשו בכמה אתרים שהקימו בשפות שונות, ובעיקר בערבית, כדי להשיג מיקומים טכניים וכתובות IP אמיתיים, כך דווח ב-MIT.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים