שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דיווח באיראן: איש משמרות המהפכה נורה למוות בטהרן
איש משמרות המהפכה נורה למוות מחוץ לביתו בטהרן, לאחר שמתנקשים אנונימיים ירו כארבעה כדורים שגרמו למותו | באירן מגדירים את האירוע כ"מעשה טרור"
נשיא איראן, איברהים ראיסי | צילום: Armin2210

סוכנות הידיעות האיראנית דיווח היום (שלישי) כי קצין משמרות המהפכה בשם קאסם פתח אלחי נורה למוות מחוץ לביתו בטהראן. לפי סוכנות הידיעות תסנים, פתח אלחי היה חבר בדיוויזיה ה-27 של כוחות הקרקע של המשמרות לא צויין דרגתו. בתמונה שהופצה בתקשורת באיראן נראה כתם דם גדול סמוך למכונית בכביש. על פי הדיווחים, מתנקשים אנונימיים ירו כארבעה כדורים שגרמו למותו. השלטונות באירן מגדירים את האירוע כ"מעשה טרור".

האירוע מתרחש על רקע יום השנה השלישי להתנקשות של ארה"ב במפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, גנרל קאסם סולימאני. נשיא איראן, אברהים ראיסי, הבטיח היום לנקום את מותו של סולימאני, שנהרג בהפצצה של מל"ט אמריקני בעיראק. הנשיא האיראני אמר לאלו שעומדים מאחורי ההתנקשות, הם "צריכים לדעת כי התגובה היא מובנת מאליה". שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, אמר גם הוא, מוקדם יותר היום  כי משרד החוץ ומערכת המשפט פועלים להעמיד לדין את מבצעי החיסול והוא התחייב להמשיך לפעול למען "השגת הצדק וענישת מבצעי ההתנקשות האמריקאית"

עוד מבחזית החדשות

בשלב זה לא ברור מי עומד מאחורי המעשה, המוגדר כ"מעשה טרור". ייתכן והאירוע קשור להפגנות המחאה במדינה. דיווחים פנימיים מאיראן שפורסמו לפני מספר ימים, מצביעים על כך שפוליטיקאים שונים מביעים בתקופה האחרונה את רצונם ברפורמות שונות, בתקווה להפיג את זעם המפגינים ולשחרר מעט את הלחץ המופנה כלפי המשטר במסגרת מחאת החיג'אב. 

החיסול מתרחש כחודשיים לאחר שחוסל איש משמרות המהפכה בעיר אספהאן. שלפי הדיווחים המתבססים בעיקר על דבריו של מושל מחוז איספהאן, אדם בשם רזא דסטאני, נורה מספר פעמיים בשעות הבוקר המוקדמות. בעקבות כך, הוא מפונה לבית החולים ושם נקבע מותו.

בעצרת הכללית של האו"ם בספטמבר הניף ראיסי סנאום את תמונתו של סולמיאני, וטען כי נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הוא זה שחתם בפועל על המסמך שמאשר את ההתנקשות שלו. ראיסי תבע "משפט הוגן שיעמיד לדין את אלה שרצחו את סולימאני".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים