שיתוף
תגובות
חדשות » דיווחים בסוריה: תקיפה ישראלית על מטרות איראניות במזרח המדינה
כלי התקשורת המזוהים עם האופוזיציה בסוריה דיווחו כי מטרות של מיליציות איראניות הותקפו במזרח סוריה | טרם התקבל אישור רשמי לתקיפה
מטוס חיל האוויר בתרגיל ״Blue Flag” | צילום: דובר צה"ל

דיווחים בכלי תקשורת הערב (רביעי) המזוהים עם האופוזיציה בסוריה כי מטוסי קרב ומסוקים של חיל האוויר תקפו עמדות של המיליציות האיראניות באזור הערים אל-מיאדין ואל-בוסיירה שבאזור דיר א-זור. עוד דיווחו בסוריה כי בתקיפה נהרגו שלושה חברים במשמרות המהפכה. עד כה אין בישראל אישור רשמי לתקיפה ולא מאשרים שבוצעה תקיפה בסוריה.

כזכור, בסוף חודש אוקטובר, טענו בסוריה כי ישראל עומדת מאחורי תקיפה של אתרים הנמצאים בשליטת אחיו של אסד. המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי יעד התקיפה היה מחסני נשק ותחמושת של מליציות המזוהות עם איראן. מדובר כאמור במחסנים הנמצאים במרחק כמה קילומטרים מנמל התעופה הבינלאומי שבדמשק. רשת אל ערביה דיווחה כי בתקיפה זו שהיא לטענתם ה-28 מתחילת השנה, נהרגו ארבעה אנשי חיזבאללה, בהם אזרח סורי, והושמדו מחסני נשק ותחמושת.

עוד מבחזית החדשות

הבוקר (רביעי) הרמטכ"ל אביב כוכבי הודה לראשונה כי ישראל ביצעה תקיפה בגבול סוריה-עיראק לפני כחודש. לדבריו, "יכולנו לא לדעת לפני מספר שבועות על השיירה הסורית שעוברת מעיראק לסוריה, יכולנו לא לדעת מה יש בה, שמתוך 25 משאיות – משאית מספר 8 היא המשאית עם האמל"ח. לשם צריך לשלוח את הטייסים לתקוף, לפגוע ולחזור", הסביר. הדברים נאמרו בכנס היבטים גלובליים ואזוריים לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק ז"ל, באוניברסיטת רייכמן.

כוכבי הוסיף ואמר, כי "הטייסים צריך להתחמק מטילי הקרקע-אוויר, יש מבצעים שיורים עליהם 40 ו-30 ובשיא גם 70 טילי קרקע-אוויר שירו עליהם בזמן גיחה – הם צריכים לתקוף, הם צריכים לפגוע, הם צריכים לחזור. הם גם צריכים בחלק מהתקיפות לא להרוג את מי שלא צריך להרוג. אלה יכולות מאוד מתקדמות ומיוחדות, והן מאפשרות לעצב אסטרטגיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים