שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דו"ח של התובע האמריקאי קבע: חקירת טראמפ "לקתה בחסר"
התובע, ג'ון דורהאם, קבע בדו"ח כי חקירת ה-FBI על הקשר לכאורה בין מוסקבה לקמפיין הבחירות של טראמפ, "התבססה על מודיעין לא מאומת ולקתה בחסר"
דונלד טראמפ | צילום: Stratos Brilakis, שאטרסטוק

התובע המיוחד של משרד המשפטים האמריקאי, ג'ון דורהאם, קבע בדו"ח שפרסם כי חקירת ה-FBI, בסוגיה מוסקבה וקמפיין הבחירות של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ב-2016, התבססה על "מודיעין לא מאומת ולקתה בחסר".

הדו"ח שמעורר סערה בארה"ב, עלול להגביר את הטענות כי קיימת פוליטיזציה בתוך משרד המשפטים וה-FBI. החקירה החלה לפני כארבע שנים, כשדורהאם מונה ב-2019 על ידי התובע הכללי דאז ביל בר. המינוי נועד לבחון מחדש כיצד סוכנים פדרליים חקרו קשרים אפשריים בין קמפיין הבחירות של טראמפ למאמצים של רוסיה להתערב בבחירות. עצם המינוי והחקירה, הובילו לביקורת משמעותית מצד גורמי אכיפת החוק בארה"ב בעבר ובהווה.

עוד מבחזית החדשות

חלק משמעותי מההתנהלות ה-FBI המתוארת בדו"ח, הייתה ידועה בעבר. למרות זאת, הוא מרחיק לכת בביקורת על הבולשת וטוען כי ה-FBI מיהר לחקור את טראמפ בחקירה שנקראת "Crossfire Hurricane". ן הדו"ח הדגיש כי ה-FBI תדרך את הצוות של קלינטון, כאשר נודע לסוכנים על ראיות אפשריות להתערבותו של גורם זר, אך לא תדרך במקביל את הצוות של טראמפ, טרם החלה החקירה.

הטיפול של ה-FBI בהיבטים המרכזיים בחקירה גרם לסוכנות "פגיעה חמורה במוניטין שלה". עוד נטען בדו"ח כי "היה ניתן למנוע את הכישלון, אם סוכני ה-FBI היו פועלים על פי העקרונות שלהם כמו אובייקטיביות ויושרה".

דורהאם הדגיש בדו"ח כי סוכנים פדרליים התעלמו ממידע ששחרר חשודים מרכזיים בפרשה, וכי ה-FBI לא היה מסוגל לאשש "האשמה מהותית אחת" בתיק נגד הנשיא לשעבר. כמו כן, ציין הדו"ח כי "הבולשת הפדרלית המשיכה בחקירה למרות שקהילת המודיעין לא דיווחה על מידע שאישש את ההשערה, שעל פיו נבנתה החקירה".

הדו"ח שפורסם אמש, מבוסס על 480 ראיונות שנערכו על ידי דורהאם וצוותו, ובדיקה של יותר ממיליון מסמכים. גורם במשרד המשפטים האמריקאי אמר כי הדו"ח נשלח לתובע הכללי, מריק גרלנד, ולחברים בכירים בוועדות הסנאט. ה-FBI השיב לטענות בדו"ח, ומסר כי "הייתה סיבה לכך שהנהגת הבולשת הנוכחית כבר הטמיעה עשרות פעולות מתקנות. אילו הרפורמות הללו היו מבוצעות ב-2016 היה ניתן למנוע את הטענות שנכתבו בדו"ח המיוחד. הדו"ח מחזק את החשיבות שה-FBI ימשיך לעשות את עבודתו בקפדנות, אובייקטיביות ובמקצועיות שהעם האמריקאי זקוק לו".

בתגובה אמר הנשיא לשעבר דונלד טראמפ כי "אני והציבור האמריקני היינו קורבן למצעד ארוך ובוגדני שהתחיל על ידי הדמוקרטים, וזה התחיל על ידי ג'יימס קומי ראש ה-FBI לשעבר. הם חייבים לשלם מחיר כבד לשלם על כך שהמדינה שלנו עברה את זה".

בראיון לפוקס ניוז דיגיטל אמר טראמפ כי הפעילויות סביב החקירה של טראמפ-רוסיה של ה-FBI היו "חרפה מוחלטת", ואמר כי "הכעס הציבורי על הדיווח הזה הוא ברמה שלא ראיתי קודם לכן".

"הדו"ח הזה לקח הרבה זמן כי ג'ון דורהאם הוא חוקר מאוד יסודי", אמר טראמפ. "אבל התוצאה היא חד משמעית ואסון מוחלט מבחינת הצדק" עוד אמר טראמפ כי "ההשלכות הביטחוניות הלאומיות של מה שהם עשו הן חמורות מאוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים