שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דוד ביטן: הגיש הצעת חוק למניעת עליית תעריפי החניה בתל אביב
68 חברי כנסת חתמו על הצעתו של יו"ר ועדת הכלכלה להגבלת האפשרות להעלאת מחירי חניה בתחומי רשות מקומית ללא אישור השרים
יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

68 חברי כנסת חתמו על הצעתו של יו"ר ועדת הכלכלה להגבלת האפשרות להעלאת מחירי חניה בתחומי רשות מקומית ללא אישור השרים

יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן הגיש הצעת החוק שתמנע את עליית תעריפי החנייה בכחול לבן בתל אביב שנכנסה לתוקפה בתחילת השבוע. 68 חברי כנסת חתמו על ההצעה של ביטן ולפיה תוגבל האפשרות להעלאת מחירי החניה בתחומי הרשות המקומית ללא אישור השרים.

עוד מבחזית החדשות

על פי הצעת החוק החדשה, חניה בדרך עירונית תהיה על פי הסדר חניה נהוג בתחומי רשות מקומית שבה מצויה אותה הדרך או על פי הסדר חניה ארצי אחיד, לפי בחירתו של נהג הרכב. כמו כן, על פי החוק שרי הפנים והתחבורה הם אלה שיהיו מוסמכים לקבוע בתקנות את המחיר המרבי עבור החניה על פי הסדר חניה ארצי אחיד.

עוד נכתב בהצעת החוק כי אם רשויות מקומיות קבעו מחיר עבור חניה לפני החלת החוק המוצע, והמחיר גבוה מהמחיר לפי הסדר החניה הארצי האחיד, הרשויות יהיו חייבות להפחית את מחירי החניה בכפוף לתעריף המקסימלי שהיה בתוקף לפני תחילת חוק התוכנית הכלכלית.

ח"כ ביטן: "הציבור פשוט קורס תחת נטל יוקר המחיה, אין כל סיבה שאזרח שמחנה בתל אביב ישלם מחיר מופקע רק לצורך העמדת רכבו. כמו ההשתוללות במחירי המזון גם כאן נתקן את הקלות הבלתי נסבלת בה מכניסים ידיים לכיסם של אזרחים. יש להצעת החוק כבר רוב בכנסת ונקדם את החקיקה בהקדם".

המחיר שעמד עד כה על 6.70 שקלים לשעת חנייה בכחול לבן בתל אביב, התייקר למבקרים במרכז העיר ל-12 שקלים לשעה. במסגרת המהלך הוחלפו בחודשים האחרונים כ-2,000 תמרורים ברחבי העיר.

ברחובות שבהם הוצבו התמרורים, הוארכו שעות התשלום בדרך הבאה: חניה בימי ו' וערבי חג תהיה עד 17:00 ולא עד 13:00, וחניה מוסדרת בתשלום באמצע השבוע תוארך מ -19:00 ל-21:00 (חניה עד 17:00 תישאר בלעדית לתושבי האזור כמו היום). בעירייה הדגישו כי תושבי תל אביב-יפו שברשותם תו חניה בתוקף, ימשיכו לחנות על פי ההוראות שהיו נהוגות עד כה ובחינם.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים