שיתוף
תגובות
חדשות » דובר צה"ל: "משפחות של 199 חטופים עודכנו, צה"ל והמדינה פועלים מסביב לשעון לשחרר אותם"
חרבות ברזל - עדכונים
דובר צה"ל עדכן כי 199 חטופים מוחזקים בידי החמאס | סוכנות הסעד של האו"ם הודיעה כי היא אינה מסוגלת יותר לספק סיוע הומניטרי בעזה
ההריסות בשכונת א רימל בעזה | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

דובר צה"ל עדכן כי בשעות האחרונות הושמדו עשרות מפקדות מבצעיות ועמדות שיגור של פצצות מרגמה ברצועת עזה. בנוסף, הושמדה מפקדתו הצבאית של עלי קאדי, אחד ממפקדי כוח נוחבה שחוסל לפני מספר ימים. נמסר כי "מטוסי קרב של צה"ל חיסלו מספר מחבלי חמאס בעת ששהו במתחם צבאי של ארגון הטרור". במהלך הלילה תקף צה"ל ברצועת עזה, ולטענת הפלסטינים מדובר ב"תקיפות הקשות ביותר" מאז פרוץ הלחימה. בין השאר הותקפו יעדים בחאן יונס ובעיר עזה – שם התקיפות התרחשו, לפי רויטרס, בסמוך לבית החולים המרכזי.

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם בוועדת הכספים של הכנסת, על תושבי אשקלון: "חוץ מהלתפלל שלא ייפול עליהם טיל, אין להם שום אפשרות להישאר בחיים. אם לא נתתם מיגון ולא טיפלתם במיגון במשך עשרות שנים – תפנו את מי שבלי מיגון. שבע שנים אני צועק, קיבינימט! תכניסו את אשקלון לעוטף!" עיריית אשקלון מסרה לאחר דבריו של ראש העירייה כי יותר מ-1,000 רקטות נורו לעבר אשקלון בעשרת הימים האחרונים, ובסה"כ 25% מהרקטות נורו לעבר אשקלון. 40% מתושבי העיר – ללא מיגון.

עוד מבחזית החדשות

לאחר ההודעה על תוכנית הפינוי ביישובי הצפון כעס רב על משרד הביטחון על ההחלטה לפנות רק יישובים שבמרחק של עד 2 ק"מ מהגבול. ביישובים דורשים את הרחבת אזור הפינוי ל-7-0 ק"מ מהגבול, אולם במשרד הביטחון טוענים זו הערכת המצב המבצעית ולא ישנו אותה בשלב זה.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד ביקר בנתיב העשרה: "ישראל לא תשכח ולא תסלח על קורבנות נתיב העשרה. החשבון הזה ייסגר".

רשת NBC דיווחה כי פלסטינים בעלי אזרחות זרה יוכלו לעבור היום מעזה למצרים דרך מעבר רפיח. לדברי גורמים רשמיים, הנשיא ג'ו ביידן אמר כי ארה"ב פועלת "להבטיח שאספקה ​​הומניטרית תגיע לאזרחים בעזה".

עוד מבחזית החדשות

סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטיניים הודיעה כי היא אינה מסוגלת יותר לספק סיוע הומניטרי בעזה מכיוון שעדיין אין לה מים וחשמל, כך אמר אתמול הנציב הכללי של אונר"א, פיליפ לצריני.

במהלך מסיבת עיתונאים אמר לצריני, כי הסוכנות מקבלת "עוד ועוד קריאות נואשות לעזרה מאנשים ברחבי רצועת עזה מדי שעה. לאונר"א אזלה היכולת לדעת את המספר המדויק של אנשים המחפשים סיוע במתקניה" עוד אמר לצריני כי "אסון הומניטרי חסר תקדים מתרחש מתחת לעינינו".

הממונה לנושא החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש נפגש היום בשנית עם סגן השליח הנשיאותי האמריקאי לענייני בני ערובה, סטיבן גילן (Steven Gillen) שהגיע עם צוותו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים