שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דובר צה"ל: ירי רקטה בוצע מלבנון לישראל, צה"ל תקף בתגובה
הסלמה בצפון?
צה"ל תקף בלבנון בתגובה לירי הרקטה לשטח ישראל | בצה"ל בודקים מדוע לא הופעלה התרעה על השיגור | אין הנחיות מיוחדת לעורף
ירי פגזים ללבנון | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

צה"ל תקף היום (חמישי) בלבנון, בתגובה על הירי הרקטי לשטח ישראל הבוקר, פיצוץ הרקטה נשמע היטב סמוך לכפר ע'ג'ר, ותחילה טענו בצה"ל כי לא זוהה שיגור וכי מדובר במוקש ישן שהתפוצץ בצד הלבנוני. לפי דיווחים בלבנון כוחות צה"ל תקפו עם 15 פגזים לפחות. לפי שעה, אין הנחיות מיוחדות לעורף.

ירי צה"ל ללבנון | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

מהפרטים שידועים נכון לשלב הזה, בשעות הבוקר נורתה פצצת מרגמה אחת מכיוון הר דוב שנחתה ליד ע'ג'ר. מכיוון שהירי לא זוהה על ידי מערכות ההגנה אווירית, לקח לצבא 3 שעות להבין שאכן מדובר בירי מכיוון לבנון. בתגובה הוחלט לבצע ירי תגובה למקום שעל פי ההערכות ממנו נורתה פצצת המרגמה, עדיין לא ברור מי עומד מאחורי האירוע.

עוד מבחזית החדשות

האירוע התרחש במרחב הר דוב, אותו אזור שבו הציבו בשבועות האחרונים חמושי חיזבאללה אוהלים – אחד מהם עדיין נמצא בשטח הריבוני של מדינת ישראל. ההערכה היא שבדרג המדיני ובצבא לא מעוניינים להיכנס להסלמה, והמסר הזה הועבר ללבנון.

לפי הדיווח הראשוני שפורסם ברויטרס שלושה מקורות ביטחוניים טענו: "לפחות רקטה אחת נורתה מדרום לבנון לעבר ישראל". בחודש אפריל נורו מאזור דרום לבנון 34 רקטות לעבר יישובים רבים בגבול הצפון. מרביתן של הרקטות יורטו בידי לוחמי ההגנה האווירית, ולפחות 5 נפלו בשטח ישראל.

הבוקר פרסמו בחיזבאללה הצהרה שבה תקפו את ישראל ושיגרו איומים: "ננקטו לאחרונה אמצעים מסוכנים בחלק הלבנוני של הכפר רג'ר שכללו הקמת גדר תיל ובניית חומת בטון סביבו". בחיזבאללה האשימו כי מדובר ב"צעדים מסוכנים", וקראו לממשלה בלבנון ולתושבים במדינה לפעול כדי למנוע אותם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים