שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דובר הקרמלין: "וושינגטון עומדת מאחורי המתקפה, קייב רק ממלאת פקודות"
במוסקבה תקפו בחריפות את ארה"ב ואוקראינה ואיימו בתגובה "לא פרופורציונלית" | הערכה: מטרת המתקפה הייתה להביך את פוטין
הפיצוץ בקרמלין

יממה לאחר שרוסיה הודיעה על פגיעת מל"טים אוקראיניים בגג בניין הקרמלין, האשים דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב את ארה"ב: "וושינגטון בוודאות עומדת מאחורי המתקפה, קייב רק ממלאת פקודות". הוא איים כי רוסיה צפויה להגיב "בצורה לא פרופורציונלית", ואמר כי יש לה אמצעים רבים לעשות זאת.

לעומת זאת, נשיא אוקראינה זלנסקי אמר כבר אתמול כי אוקראינה לא אחראית לתקיפה במוסקבה "וכידוע לכולם – אין לנו מספיק נשק אפילו בשביל זה". עוד הוסיף זלנסקי כי "אוקראינה לא ניסתה להתנקש בחייו של פוטין, היא משאירה את זה לבית הדין". גם בארה"ב ממשיכים להביע ספקנות גדולה בנוגע לטענות הרוסיות על מתקפה אוקראינית בלב מוסקבה, ושר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן אמר כי יש לקחת כל טענה של רוסיה בערבון מוגבל.

עוד מבחזית החדשות

מאז אתמול, ההערכה היא כי לא היה מדובר בניסיון לפגוע בפוטין. חוקרים ומומחים שונים מקבלים אומנם את הטענה כי אוקראינה ביצעה את המתקפה, אך מעלים את הטענה כי האירוע המתוקשר היה לכל היותר ניסיון להביך את פוטין, אך לא מדובר בניסיון התקפי של ממש.

הקרמלין, על אף שהוא מהווה מוסד חשוב וסמל רוסי מובהק, אינו נחשב לבית המגורים של פוטין, ולכן היה ברור כי הוא לא שהה במקום בזמן פגיעת שני המל"טים, בשעות 2:27 ו-2:43 בלילה.

בנוסף, מעבר למערכות ההגנה האווירית הפזורות באזור הקמלין, פגיעת המל"ט מוכיחה כי גג המבנה חסין יחסית ואינו נפגע בקלות מכל פגיעה. לכן, יש להניח כי מי ששיגר את שני המל"טים ידע שהוא לא יצליח ליצור נזק משמעותי למבנה. למרות זאת, לפחות מל"ט אחד היה מכוון בדיוק לדגל שעל גג כיפת הקרמלין, נקודה מאוד סמלית, אך לא אסטרטגית.

לאור זאת נראה כי מי ששלח את המל"טים רצה להשיג הישג תודעתי וסמלי, שיביך את פוטין על ידי חדירת שני כלי טיס קטנים למרחב האווירי של הסמל השלטוני החשוב ביותר ברוסיה. לאורך כל חודשי המלחמה, רוסיה מאיימת כי לא תגלה סלחנות לפגיעות אוקראיניות בעומק שטחה, אך באוקראינה לא מתרגשים מהאיומים.

בתוך כך, אמש הגיע נשיא אוקראינה להולנד, לאחר שביקר בפינלנד ונפגש עם מנהיגי מדינות סקנדינביה. זלנסקי נפגש עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה וראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה קרו. בנוסף, זלנסקי ביקר בבית הדין הבין-לאומי הפלילי בהאג, שהוציא לפני מספר חודשים צו מעצר בין-לאומי נגד פוטין.

על רקע שורת הביקורים המדיניים של זלנסקי, פורסם אתמול כי הוא צפוי להגיע לביקור בברלין בעוד כשבוע וחצי. זמן קצר לאחר מכן אישרה משטרת ברלין את הדיווח, ואמרה כי הוא מתוכנן להיערך ב-14 וב-15 במאי. באוקראינה זעמו על הגרמנים שהדליפו את הביקור הצפוי ואיימו לבטל את התוכנית להגעת הנשיא לגרמניה.

ארה"ב הודיעה אתמול על חבילת סיוע צבאי חדשה לאוקראינה, בסכום של כ-300 מיליון דולרים, כתוספת להיערכות האוקראינית למתקפה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים