שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דובאי: בוטל מס האלכוהול – לא רק לעשירים
הרשויות בדובאי לא יגבו השנה מס על אלכוהול, בשיעור של 30% כפי שהיה עד כה | כמו כן הוחלט כי התושבים לא יידרשו לשלם עבור הרישיון לרכישת אלכוהול בחנויות
אי הדקל בדובאי | צילום: Andrey_Popov, שאטרסטוק

הרשויות בדובאי ביטלו את מס האלכוהול, בשיעור 30%, שגבו מחברות המשקאות עד סוף 2023. מהלך זה מצטרף לסדרה של שינויי מדיניות ליברליים שנועדו להגדיל את מספר התיירים, ולעודד עסקים ותושבים כדי להפוך את המדינה ל"מקום המאושר ביותר על פני כדור הארץ". 

מחירי האלכוהול בדובאי יקרים להחריד. חצי ליטר בירה עולה 15 דולר וכוס יין 20 דולר או יותר. רשת האלכוהול Maritime and Mercantile International (MMI) בדובאי כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "עכשיו אפשר לחסוך 30% מס על המשקאות האלכוהוליים וזה בא לידי ביטוי בתמחור שלנו!". עם זאת, המע"מ של 5% עדיין בתוקף. 

עוד מבחזית החדשות

בנוסף החליטו הרשויות, כי הרישיונות לרכישת אלכוהול בחנויות יהיו בחינם. קודם לכן נדרשו תושבי דובאי לחדש את רישיון האלכוהול שלהם מדי שנה בעלות של 270 דירהם (73.5 דולר). לעומת זאת בקניית אלכוהול בברים לא נדרש רישיון.

ההודעה מגיעה במקביל לניסיונות של סעודיה למצב את עצמה כבירת התיירות והמסחר באזור. בסעודיה עדיין נאסר על מכירת משקאות אלכוהוליים, והחוקים הנוקשים והשמרניים מהווים מחסום עבור תושבים זרים. 

לעומת זאת באיחוד האמירויות, ובפרט בדובאי, חיה אוכלוסיית זרים מגוונת ואורח החיים דומה לזה שבעולם המערבי. בעיר יש ברים, מועדוני לילה ומסעדות המגישות אלכוהול. לא נדרש לבוש שמרני וקיימים מקומות פולחן לדתות השונות.

לאחרונה שינו באיחוד האמירויות את סוף השבוע לשבת-ראשון, בהתאמה למדינות המערב, והחלו להציע ויזת עבודה מרחוק.

קארים ג'טה, מנהל השקעות בחברת ניהול הנכסים בדובאי Longdean Capital אמר ל-CNBC כי "דובאי התאוששה באופן יוצא דופן מאז מגפת הקורונה, והיוזמות להפסיק את מיסי האלכוהול, לשנות את ימי העבודה בשבוע ולהרחיב את האשרות לטווח ארוך יגבירו את התיירות ויביאו זרים נוספים להרגיש בדובאי כמו בבית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים