שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דגל התורה במכתב לנתניהו: לא מקובל עלינו מינוי גולדקנופף לקבינט המדיני-ביטחוני
יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני שיגר מכתב לנתניהו בו הביע התנגדות להסכם הנפרד שנחתם עם אגודת ישראל | דורשים מנתניהו לפתוח מחדש את המו"מ, אין הסכמה על כל הסעיפים
חה"כ משה גפני יו"ר ועדת הכספים | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אחת ההסכמות יוצאות הדופן בהסכם שנחתם בין הליכוד ליהדות התורה, הוא מינויו של יו"ר המפלגה יצחק גולדקנופף, לחבר בקבינט המדיני-ביטחוני בממשלה הבאה. אלא שבדגל התורה, הסיעה הליטאית ביהדות התורה, זועמים על המהלך והם פנו לנתניהו בדרישה לפתוח מחדש את המו"מ הקואליציוני עמם.

העיכובים בהודעת "עלה בידי" של נתניהו לנשיא הרצוג שלשום, לא הייתה רק טכנית אלא נבעה בעיקר מהקשיים מול דגל התורה. "התפלאנו לשמוע שנחתם הסכם קואליציוני על ידי אגודת ישראל, וכל זה למרות שנושאים עקרוניים שהיו בינינו טרם לובנו ולא הגענו להסכמות עליהם!" כתבו לנתניהו חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר ויצחק פינדרוס.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף נאמר במכתב, כי "מלבד זאת "גילינו" נספחים שצורפו להסכם החתום ובהם דברים שהתנגדנו אליהם במהלך המו"מ ואף תפקידים וחברויות בגופים שנמנעו מהם עד היום מאז ומתמיד כהוראת רבותינו".

על פי ההסכם שחתמו ביהדות התורה, המפלגה תקבל 8 תפקידים בממשלה הבאה. שר השיכון והשר לענייני ירושלים ומסורת, 2 סגני שרים כשאחד מהם, לראשונה, גם במשרד ראש הממשלה וגם במשרד התחבורה במקביל, ועוד4 ראשי ועדות. סך הכול 8 תפקידים עבור 7 חברי כנסת.

עוד סעיף חשוב שנוסף להסכמים הקואליציוניים הוא, שהמפלגות מחויבות לתמוך בהצעת חוק ולפיה היועצים המשפטיים במשרדים הממשלתיים ימונו על ידי מנכ"ל המשרד, שהוא בעצמו יכהן במשרת אמון. אם החוק יעבור, הדבר יאפשר לפוליטיקאים למנות את היועצים המשפטיים במשרדיהם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים