שיתוף
תגובות
חדשות » דגל במכתב לאגודה: ווטו על מועמדות חנוך זייברט לראשות העיר בני ברק
הבחירות לראשות העיר
במכתב ששיגרה 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' היא הודיעה על הטלת ווטו על מועמדותו של חנוך זייברט לראשות העיר | גורמים במפלגות: "ניתן להגיע לפשרה"
בני ברק

דגל התורה הודיעה לאגודת ישראל כי היא מטילה ווטו על מועמדותו של חנוך זייברט לראשות העיר בני ברק. ל'בחדרי חרדים נודע כי המפלגה הליטאית שיגרה מכתב בנושא, מה שהופך את ההחלטה לרשמית. ההודעה מגיעה על רקע המשא ומתן המתקיים בין הצדדים בנושא, חרף ההסכם ההיסטורי בין המפלגות על רוטציה בראשות העיר.

שלשום נפגש ח"כ יעקב אשר עם זייברט, המשמש גם כמזכ"ל אגודת ישראל. בפגישה שנערכה בבני ברק השתתף גם יו"ר שלומי אמונים מאיר פרוש. גורמים בשני הצדדים סבורים כי ההחלטה, שמגיעה בעקבות דרישה של קהילות ליטאיות בעיר, אינה סופית ונתונה לשינוי. בימים הקרובים צפויים הצדדים להגביר את קצב המשא ומתן כדי להגיע להבנות.

עוד מבחזית החדשות

בהודעה רשמית של דגל התורה נאמר כי המכתב שנשלח על ידי ח"כ יעקב אשר שמונה לרכז את המשא ומתן בנושא הבחירות המונציפליות בבני ברק, נעשה בהוראתם ובשליחותם של רבני וחכ"י דגל התורה כולה.

במכתב שנשלח לאגודת ישראל נכתב כי השותפות בתוך יהדות בין אגודת ישראל לדגל התורה היא טובה לתועלת העיר ולצביונה ובכוונת דגל התורה להמשיך איתה הלאה. בנוסף נכתב כי כרגע התפקיד של ראשות העיר מיועד לאגודת ישראל.

למרות זאת, כתבו בדגל התורה "לא ניתן להתעלם מההתפתחויות האחרונות שקרו בעיר" כשהכוונה היא מועמדות של אוריאל בוסו והחשש שתומכים של דגל התורה יצביעו לו. עוד נכתב במכתב, כי ההחלטה היא על דעת מרנן ורבנן גדולי ישראל ועל כן בדגל קוראים לאגודה להודיע על מועמד אחר. המכתב נשלח לשר מאיר פרוש, לחנוך זייברט, ועליו חתום ח"כ יעקב אשר. העתקים נשלחו לשר גולדקנופף וליו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני.

עוד מבחזית החדשות

בדגל התורה מבהירים כי במסגרת ההסכם ההיסטורי, למפלגה קיימת הזכות להטיל ווטו על מועמד אגודת ישראל. יחד עם זאת, באגודת ישראל דוחים את הטענות כי זייברט עשוי לפגוע בקהילות הליטאיות. בשני הצדדים מבינים כי פיצול ביהדות התורה עשוי לאפשר לראשונה למועמד ש"ס אוריאל בוסו לזכות בראשות העיר ולכן הערכה כי בסופו של דבר הצדדים יגיעו פשרה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים