שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » דבוראי חרדי נבחר לרשימת הצעירים המבטיחים
בחקלאות
הדבוראי החרדי שאיבד את אביו ודודו התגייס להציל את המכוורת המשפחתית ונבחר לאחד מ-40 הצעירים המבטיחים בחקלאות
הדבוראי החרדי חיים קאהן | צילום: אלבום פרטי - באדיבות המצלם

בוועידת ישראל לחקלאות בחרו את רשימת 40 הצעירים המבטיחים בחקלאות, בהם – חיים קאהן, חרדי בן 39 תושב בית חלקיה שבשפלה שאיבד את אביו ודודו, התגייס להציל את המכוורת המשפחתית והרחיב את פעילותה באופן משמעותי.

חיים, בן 39 נשוי+4, דור שלישי של מגדלי דבורים, כיום מנהל את המכוורת המשפחתי. בשנות ה-50 סבו -מרדכי ז"ל, תפעל את המשק עם 30 כוורות בלבד, אביו מנחם ודודו חיים נרתמו למשק המשפחתי והרחיבו ל-400 כוורות. "כבר כילד ביליתי רבות עם אבא ודוד שלי במכוורת שלנו, מאוד אהבתי את המקום".

לפני 7 שנים, מנחם אביו של חיים נפטר לאחר מחלה ממושכת, לצד הטרגדיה המשפחתית והתמודדות הקשה עם מות אב המשפחה, החליט חיים לנסות ולהמשיך את דרכו באמצעות המכוורת המשפחתית ויחד עם הדוד נכנס לעניינים ויחד החלו להרחיב את הפעילות העסקית ושטחי המשק.

אך הטרגדיה ממות האב לא נעצרה כאן. כשנה בלבד לאחר מותו נותר חיים לבדו במכוורת לאחר שדודו, חיים, נהרג בתאונת דרכים, "זו הייתה טרגדיה כפולה, גם לאבד את אבא וגם את הדוד שהיינו קשורים מאוד באותה שנה זה לא פשוט בכלל" סיפר.

נוסף על כך, חיים הבין שנותר לבדו במכוורת וכל האחריות מוטלת עליו, "ההתחלה הייתה קשה מאוד, לצד הקושי הפיזי בעבודה היה עליי להתמודד עם הקושי הנפשי והפרידות מאנשים שקרובים לליבי בזמן קצר אבל החלטתי להמשיך את דרכם, לא לוותר ולקפוץ למים העמוקים. למדתי את כל העבודה, המשפחה מאוד תמכה בי והיו לא מעט אתגרים אבל לשמחתי כיום אנחנו במקום טוב ברמה העסקית" סיפר.

במהלך השנה האחרונה חיים אף הרחיב את מספר הכוורות ומאגר השיווק ויחד עם בנותיו שגם כן החלו לסייע בעסק, הם גם משווקים מארזי דבש מיוחדים. "אופי העבודה והמרחבים הפתוחים בהם נמצאות הכוורות גרמו לי הרגיש את פלאי הבריאה כל יום ביומו, בכל בוקר אני מודה על הקיים ומתפלל לבורא עולם שהכול יעבוד כמו שצריך".

היום, לאחר שנים של עבודה קשה, הוא אוחז ב-1800 כוורות יחד עם 4 דבוראים, "השאיפה שלי? להמשיך לשמר את הקיים, לגדול ולהתפתח, בדיוק כמו שאבא שלי רצה".

חיים אלוש מנכ"ל משוב וועידת ישראל לחקלאות ציין: "השנה ביצענו באמצעות וועדה מיוחדת מיפוי מעמיק של רשימת הצעירים המבטיחים בחקלאות. התהליך המדהים שעבר חיים והצמיחה שהכניס למכוורת בהחלט מציבה אותו במקום של כבוד ברשימה חשובה ומשמעותית זו. הוא מאופיין בנמרצות, אידיאולוגיה, אהבה ומסירות ומביא איתו את הטכנולוגיה המודרנית והמחשבה הצעיריה למכוורת. באמצעות צעירים כמו חיים מדינת ישראל תוכל להמשיך להוביל את החקלאות העולמית ואנחנו גאים בו על כך!".

אופי רייך מנכ"ל מועצת הדבש: "דבוראי ישראל ומועצת הדבש מברכים את חיים קאהן על בחירתו לאחד מ- 40 הצעירים המבטיחים בחקלאות של וועידת ישראל לחקלאות. קאהן משמש דוגמא למופת בדרך בה בחר, להמשיך את עבודת המכוורת של אביו ובכך מעודד את הדור הבא להשתלב בענף הדבוראות המתמודד בשנים האחרונות עם היעלמות של שליש מכמות הדבורים, תופעה היוצרת חשש גדול לעתיד האנושות אשר תלוי בהישרדות דבורי הדבש, האחראיות להאבקת 80% מסך הגידולים החקלאיים בעולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים