שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » גרמניה: 25 אנשי ימין קיצוני נעצרו בחשד לניסיון הפיכה שלטונית
איום מימין
על פי הדיווח, 6 אלף שוטרים השתתפו במבצע הנרחב על בתיהם של פעילי תנועת "אזרחי הרייך", שכמה מחבריה מתנגדים לחוקה הגרמנית שנוסחה לאחר מלחמת העולם השנייה
מידע בטחוני הגיע דרך. גורם זר, שוטרים בגרמניה | צילום: HB1

רשת BBC דיווחה הבוקר (רביעי) כי 25  בני אדם נעצרו בפשיטות ברחבי גרמניה בחשד שתכננו הפיכה פוליטית כדי להפיל את הממשלה. על פי הדיווח, קבוצה של ימנים קיצוניים ואנשי צבא לשעבר, תכננו לפלוש לבניין הרייכסטאג בברלין, לבצע הפיכה ולתפוס את מקומו של השלטון.

מפרטי החקירה עולה כי מנהיג הקבוצה, הוא "היינריך ה-13" בן 69, ממשפחת אצולה גרמנית, וצנחן לשעבר בצבא הגרמני. לטענת הפרקליטות בגרמניה, היינריך תכנן לכהן כ"מנהיגה החדש של גרמניה", לאחר שיצר קשר עם פקידים רוסים שביקשו לכונן סדר החדש במדינה לאחר הפלת הממשלה. על פי החשד, אישה רוסיה בשם ויטליה, סייעה להיינריך. עד לרגע זה, שגרירות רוסיה בברלין מכחישה את הטענות. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, מסר כי "אין שאלה בכלל שרוסיה לא מעורבת, נראה שזו בעיה פנים גרמנית".

עוד מבחזית החדשות

שירות המודיעין הצבאי בגרמיה מסר, כי בין החשודים, חייל המשרת בפיקוד הכוחות המיוחדים (KSK) ומספר חיילי מילואים של היחידה. עוד פורסם, כי חקירת הפרשה החלה לאחר שארגון הימין הקיצוני תכנן לחטוף את שר הבריאות הגרמני קרל לאוטרבך.

במבצע השתתפו 6 אלף שוטרים השתתפו במבצע, שכלל כ-130 זירות ב-11 מדינות מתוך 16 המדינות מרכיבות את  גרמניה. על פי הערכות, הקבוצה מנתה כ-50 גברים ונשים, שעל פי הדיווחים זממה להפיל את הרפובליקה ולהחליף אותה במדינה חדשה בדומה לגרמניה של 1871 בשם "הרייך השני". הפשיטות כאמור התבצעו בגרמניה, אך שני אנשים נעצרו גם באוסטריה ואוסטרליה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הגרמנית DPA. שר המשפטים הגרמני צייץ בטוויטר וכתב כי "התרחש מבצע גדול נגד הטרור שתכנן לבצע מתקפה על הגופים החוקתיים".

שרת הפנים של גרמניה, ננסי פזר, אמרה בתגובה כי "המקרה חשף את האיום הנשקף מהימין הקיצוני ומתנועת "אזרחי הרייך". לטענתה "החקירות מספקות הצצה לאיום הטרור מקבוצה זו. אנחנו יודעים להגן על עצמנו בכל הכוח מול אויבי הדמוקרטיה". נשיא הבית התחתון של הפרלמנט הגרמני אמר כי "המבצע מראה שהמדינה החוקתית והדמוקרטית שלנו יכולה לפעול נגד אויביה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים