שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גפני: "חצי מהעם ילמד תורה וחצי יילך לצבא"
חוק הגיוס
ח"כ משה גפני, משיב לביקורת על סוגיית גיוס החרדים לצה"ל: במדינה יהודית לא ייתכן שלא יהיה חיל של לומדי תורה" | ליברמן: "אף אחד לא מתכוון להיות כאן פראייר"
ח"כ משה גפני | צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

המשא ומתן הקואליציוני להקמת הממשלה הבאה נמשך, ובמהלך הלילה חלה התקדמות משמעותית נוספת, לאחר שהליכוד וש"ס חתמו על הסכם חלוקת התפקידים. במסגרת ההסכם, יכהן יו״ר ש״ס אריה דרעי כשר הפנים והבריאות, ובמחצית השנייה של כהונת הממשלה יכהן כשר האוצר. המפלגה היחידה שעדיין לא חתמה על הסכם עם הליכוד היא  יהדות התורה, בראשות חבר הכנסת משה גפני. 

הבוקר (חמישי) התארח ח"כ משה גפני בוועידת ה-MUNI EXPO של מרכז השלטון המקומי, והתייחס לסוגיית גיוס החרדים לצבא. לדברי גפני, "כשהיו מלחמות עקובות מדם בימי מלכות דוד, הנביא בא לדוד המלך ואמר לו – חצי מהעם לומד תורה וחצי מהעם משרת בצבא, ומתחלקים. אני מציע את זה גם היום: שחצי מהעם ילמד תורה וחצי ישרת בצבא, ויתחלפו. אני אומר – תלמידי ישיבת פוניבז' ילכו לצבא לקרבי, אבל תביאו את ילדי התיכונים שבאותו זמן ילמדו תורה. ככה סיכמנו".

עוד מבחזית החדשות

לאחר חתימת ההסכם עם ש"ס, צוותי המשא ומתן של הליכוד ויהדות התורה ייפגשו היום בצהריים כדי לדון בדרישות העקרוניות  לפי שעה ישנם עדיין פערים משמעותיים בין הצדדים. ביהדות התורה דורשים תקציבים לחינוך הפרטי, דבר שלא ניתן להתפשר. כזכור, שני הפלגים ביהדות התורה, רצו ביחד על בסיס ההבטחה לדרוש שוויון תקציבי למוסדות החינוך החרדים, וזאת כדי שתלמודי התורה של בעלזא לא ייאלצו להכניס לימודי ליבה למוסדותיהם כדי לקבל את התקציב הקבוע בחוק.

שר האוצר אביגדור ליברמן הגיב לדבריו של יו"ר ועדת הכספים המיועד ואמר "גפני תודה לך על ההבהרה החשובה הזאת. תן לי להבהיר לך משהו, אף אחד לא מתכוון להיות כאן פראייר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים