שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גפני: "ההתנהגות של גנץ עלובה, הוא משקר"
ממשיך לתקוף
יו"ר 'דגל' מעריך שיש עתיד לא ינהלו קמפיין אנטי חרדי: "לפיד ימנע מלעשות על זה קמפיין. הוא נזהר מלדבר נגדנו ולא מעוניין לריב. הקמפיין שלו מכוון נגד נתניהו"
תגיות:
יו"ר ועדת הכספים משה גפני | צילום: אתר הכנסת

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני התייחס לנאום המרגש שלו בכנסת בנושא ההסתה וההתייחסות לנוער שוליים ואמר כי "היו לי נאומים יותר טובים. איני יודע מדוע הדברים הללו תפסו נפח גדול יותר. הדברים יצאו מלב כואב ופצוע. למרות הזמן שחרג מעבר למותר בנאום, איש לא קטע אותי. יכולתי להמשיך עוד ועוד".

בראיון לאריה זיסמן ב'יתד נאמון' אמר כי "לא תכננתי את הנאום לפרטי פרטים מראש. אבל היה ברור שצריך לנפץ את השקרים וההסתה נגד כלל הציבור החרדי".

הוא מסביר את הרקעי להסתה האנטי חרדית: "מאחורי כל זה יש שני דברים, הראשון הוא שאנו מזוהים בעיניהם כמי ששייכים לגוש תומכי נתניהו. הסיסמא שלהם היא – 'רק לא נתניהו'. על זה קמות מפלגות משמאל וגם מימין. הם רואים בנו כמי שנותנים לו את השלטון, ולכן אנו כביכול אחראים לכל הבעיות שיש במדינה. הם זורקים הכול עלינו".

"הדבר השני הוא, שאפילו כשהמצלמות מתעדות שלא מדובר בחרדים, אז כל החרדים בעיניהם שותפים למעשה והדבר לא מפריע להם להסית. העובדה שהציבור החרדי בכללותו שומר חוק והנחיות, כלל לא רלוונטית מבחינתם".

"הכותרות הללו והדיווחים מלאי הארס וההסתה, גורמים לצערי גם לאנשים שאינם אנטי דתיים להאמין בכך", אומר ח"כ גפני. "מדובר בניסיון זדוני להדביק סטיגמה על כולנו, למרות שרוב רובו של הציבור החרדי שומע להוראות גדולי ישראל להקפיד על כללי הזהירות וההנחיות ולהימנע מכל מעשה פוגעני".

גפני התייחס לסקר על רצון רבים לראות 'ממשלה ללא חרדים': "יש אמנם כאלו שמנסים לומר כך, אבל אני דווקא חושב שלא. יש כמובן את ליברמן שבכל מקרה הולך על הקו הזה, ללא שום קשר לאירוע כזה או אחר. זה הקו שלו. מצד שני לדעתי, לפיד ימנע מלעשות על זה קמפיין. הוא נזהר מלדבר נגדנו ואינו מעוניין לריב. הקמפיין שלו יהיה מכוון יותר נגד נתניהו".

יו"ר דגל התורה שב ותקף בחריפות את שר הביטחון: "גנץ משקר במצח נחושה. הוא אמר לי ולחברי שיעביר את ההסכם להסדרת מעמדם של לומדי התורה כפי שחתם בהסכם. לפתע הוא יוצא בהצהרות הפוכות הן בחוק הזה, והן בכל הקשור לתחלואה, קנסות, חוק השוויון ועוד, הכול נגד החרדים. ההתנהגות שלו עלובה ואני מקווה שהאויב לא יסיק מכך מסקנות, כיצד ממנים כאן רמטכ"ל. הוא אמנם לא מתכון אלינו ישירות, אלא נגד נתניהו אבל אנו הבטן הרכה ושק החבטות שלו. זה התנהגות שאינה נאותה וגרוע מכך".

בהתייחסות לדיונים ביהדות התורה לקראת הגשת הרשימות אמר כי "יש לנו דין ודברים עם אגודת ישראל. יש מציאות שהשתנתה ברבות השנים. אנו במצב שונה היום וכולם יודעים זאת. אני משאיר את הדיון לחברי המו"מ ונצטרך לראות האם מגיעים להסכמה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים