שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גפני בדיון על תקציב המדינה: "הנכדה שלי לומדת ליבה ועובדת בהייטק ועדיין מקבלת חצי מהתקצוב, למה?"
הדיון על תקציב המדינה צפוי להימשך כיומיים ובסיומו יחלו ההצבעות | פינדרוס: "התקציב טוב למדינת ישראל, הוא הדבר הנכון"
יו"ר ועדת הכספים, חה"כ משה גפני | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

הדיון על תקציב המדינה החל הבוקר (שני) וצפוי להסתיים מוחרתיים עם אישורו, לאחר שבמהלך הלילה הושגו הבנות עקרוניות שיאפשרו לאגודת ישראל לתמוך בו. הדיון על אישור תקציב 2024-2023 נפתח בשעה 9:00 וההצבעות עליו אמורות להתחיל מחר בשעה 20:30.

יו"ר סיעת יהדות התורה, חה"כ יצחק פינדרוס, התייחס הבוקר בגל"צ להצבעות הצפויות של יהדות התורה ואמר כי "התקציב יעבור". לדבריו של פינדרוס, "התקציב טוב למדינת ישראל, הוא הדבר הנכון. כולם היו שמחים לקבל יותר, אבל הדברים ייפתרו עד מחר בערב".

עוד מבחזית החדשות

חה"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, פתח את הדיונים על התקציב במליאת הכנסת ואמר: "יש לי נכדה, נולד לה בן, הנין שלי. היא בחורה צעירה, עובדת בהיי-טק, מרוויחה יפה. עובדת יחד עם החברות החרדיות שלה שלמדו איתה בסמינר בבני ברק. בית הספר שלה היה מתוקצב בחצי ממה שמתוקצב בית ספר ממלכתי. זה בית ספר שמפוקח לחלוטין בידי משרד החינוך, לומדים ליבה, והבוגרות הולכות להיי-טק. אולם פה יושבים אנשים שאומרים שלא מגיע לה. היא לא לומדת רק ליבה, כימיה, אלגברה, היא גם לומדת יהדות. ועדיין מקבלת חצי מהתקצוב. למה?"

יו"ר הקואליציה אופיר כץ אמר על תקציב המדינה: "אנחנו מעבירים תקציב טוב שיועיל לאזרחי ישראל ולכלכלת ישראל לשגשג ולפרוח. תקציב שבו הכנסת הייתה שחקן חשוב ומרכזי. ישבו בוועדות חברי כנסת דעתניים מהקואליציה, שבאו לשפר את החוקים, להוסיף הערות וזוויות אחרות ולהציג בעיות שהוצפו להן מהציבור. הייתה התנהלות נכונה של איזון בין הרשויות, והתנהלו ויכוחים חשובים ובריאים בין חברי הכנסת מהקואליציה לבין הממשלה. מחזה מרענן בניגוד לכנסת הקודמת שם לא ראינו פיצול אחד, אבל כן ראינו את חברי הכנסת שלהם מרימים יד לפי הוראות הפעלה, מבלי לשאול שאלות".

"התקציב הזה כולל בתוכו בשורות גדולות לציבור הישראלי. ביטול קיזוז קצבאות אבטלה, נכות, זקנה והבטחת הכנסה, הגדלת מענקי חימום, פתיחת שוק המזון לתחרות והוזלת מחירים, ייעול הליכים וזירוז בנייה בתחום הדיור, חוק קרן הארנונה שמתמודד פנים מול פנים מול משבר הדיור ומביא פתרון טוב, שמעודד בנייה למגורים ויוביל להורדת מחירי הדיור. חוק שלמרות שהיו לו התנגדויות, שינינו ושיפרנו אותו, תיקנו עיוותים לכלל הרשויות ולי אישית היה חשוב להכניס סעיף שמסייע לרשויות פריפריאליות בסוציו נמוך".

עוד אמר כץ כי: "לשמחתי הצלחתי גם בעצמי להביא עשרות מיליונים למטרות חשובות והכרחיות. גיוס רופאים מומחים והגדלת תקציבים לבתי החולים בפריפריה, הכפלת סיוע בשכר דירה ללוחמים בודדים, הקמת מיון קדמי בקריית שמונה – בשורה ענקית שפותרת עוול של שנים רבות, מלגות לסטודנטים קשי יום מהפריפריה, הוספת מורים לפריפריה, הקמת חדרי מיון קדמיים בנגב ועוד. אנחנו מביאים בשורה גדולה לאזרחי ישראל!"

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. גפני שואל למה? אולי כי לא נשאר תקציב למוסדות המלמדים ליבה וכימיה וכל יתר מה שהוא פירט – כי הכל הולך למוסדות הפטור ולקומבינות? בעצם לא הבנתי, יו"ר ועדת הכספים שואל "איפה הכסף"?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים