שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ בהצהרת ראשי האופוזיציה: לפטר את "השר להפקרת הביטחון הלאומי"
ראשי האופוזיציה לפיד, גנץ, מיכאלי וליברמן יצאו בהצהרה משותפת נגד הרפורמה המשפטית | לפיד קרא לדיכטר, אדלשטיין, גלנט, ברקת, כץ, דנון וביטן "לעשות היסטוריה"
יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד | צילום: Kobi Gideon / GPO

בניסיון להציג חזית אחידה, קיימו היום בצהריים (שני) ראשי מפלגות האופוזיציה יאיר לפיד, בני גנץ, מירב מיכאלי ואביגדור ליברמן הצהרה משותפת בכנסת.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר כי" "מה שהממשלה רוצה להביא לכנסת זו לא קריאה ראשונה, אלא קריעה לגזרים של עם ישראל ושל הדמוקרטיה הישראלית". הוא פנה לחברי כנסת בליכוד אבי דיכטר, יולי אדלשטיין, יואב גלנט, ניר ברקת, ישראל כץ, דני דנון ודוד ביטן וביקש מהם "לעשות היסטוריה", כלשונו. הוא טען כי אותם חברי כנסת "יכולים לעצור את האסון הזה".

עוד מבחזית החדשות

לדברי לפיד "אין לאיש מאתנו הזכות" להתעלם מנאום הרצוג אמש. הוא קרא לחברי הכנסת בליכוד "לדרוש לעצור את החקיקה באופן מידי, במקום לצעוד לתוך התהום נלך לבית הנשיא". עוד הוסיף לפיד כי "אם החקיקה הזו תעבור, מדינת ישראל ועם ישראל לא יחלימו מזה. זו תהיה פגיעה אנושה, בלתי ניתנת לתיקון, באחדות העם, בדמוקרטיה הישראלית, בחיים המשותפים". דנון הגיב ללפיד בחשבון הטוויטר שלו בדרישה "לעצור את ההסתה נגד הממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ וקרא לפטר את "השר להפקרת הביטחון הלאומי" איתמר בן גביר". הוא המשיך וטען כי האופוזיציה מאוחדת "בתמיכה במחאה, בדעה שאפשר לבצע תיקונים שישפרו את המערכת, בקביעה שאסור שתהיה פוליטיזציה של שומרי הסף". גנץ הדגיש כי "אף אחד מאיתנו לא מתכוון לקחת חלק בוועדת קישוט, בזמן שבכנסת עגלת הרפורמה ממשיכה לדהור להרס הדמוקרטיה".

"לצערי" אמר גנץ, "בזמן שחייהם של חפים מפשע נגדעים בידי מחבלים נפשעים, שרים וחברי כנסת בקואליציה מסיתים נגד היועמ"שית ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. את ראשי האופוזיציה מציעים לשים באזיקים, לצידו של היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט. ראש הממשלה לא מגנה, שר הביטחון דומם".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר בהצהרה כי: "אוהבים להגיד בתקשורת שהאופוזיציה לא מאוחדת, אבל אני מסכים עם כל מה שאמרו קודמיי". עוד אמר ליברמן כי "החקיקה נועדה להציל את אריה דרעי ובנימין נתניהו מהתסבוכת המשפטית שלהם. בית המשפט העליון יהפוך לבית המשפט של הליכוד". החקיקה שמובילה הקואליציה, כך ליברמן, היא "דרך משפטית לפתור חלק מהעם משירות צבאי, מצורך בתעסוקה. זה לא יכול להימשך, המדינה לא מסוגלת לשאת את זה".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר העבודה מרב מיכאלי טענה בהצהרה כי מטרת הקואליציה היא "התנקשות בדמוקרטיה". לדבריה, "חובתנו היא לדאוג שלא ירסקו את הדמוקרטיה הישראלית. יופעלו עלינו לחצים כבדים תחת הכותרת "הידברות". במקרה שלנו, הידברות היא מלכודת. מנסים לגרום לנו להרדים את מאות אלפי המוחים. החזית המאוחדת שלנו חייבת להימשך". עוד הוסיפה מיכאלי כי: "יש כאלה שרוצים להימלט מאימת הדין, יש את אלו שרוצים לעשות ביהודה ושומרון ככל העולה על רוחם. אנחנו רואים מה הם מחוללים, אסור לנו לתת להם להעביר את זה. חייבים להמשיך בהתנגדות עד שנציל הדמוקרטיה מניסיון ההתנקשות הזה".

הצהרת ראשי האופוזיציה מגיעה לאחר ששלב החקיקה של הרפורמה המשפטית יצא לדרך באופן רשמי. לפיד, שהודיע אמש על תמיכה במתווה הפשרה שהציע הנשיא יצחק הרצוג, הבהיר כי המחאה לא תיפסק אם התהליך יימשך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים