שיתוף
תגובות
חדשות » ג'נין: נעצרו חמישה מחבלים ש"תכננו לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי"
לוחמי יחידת מגלן ומסתערבים עצרו את החוליה בפעילות של שעה | במקביל התנהלו חילופי אש בין הכוחות לחמושים | לא היו נפגעים לכוחותינו
תגיות: ,
פעילות כוחות הביטחון בג'נין | צילום: דובר צה״ל

כוחות הביטחון עצרו הבוקר (שלישי) שבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, בהם חוליה של חמישה שנעצרו במחנה הפליטים בג'נין, על פי החשד תכננה החוליה לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי. חוליית המחבלים נעצרה והועברה לחקירת שב"כ, כשבמקביל התנהלו חילופי אש בין כוחות הביטחון לחמושים, כשחלקם נפגעו. לא היו נפגעים לכוחותינו, שהחרימו ציוד לחימה רב, כולל נשקים ותחמושת של המחבלים.

עימותים בין כוחות הביטחון לחמושים בג'נין | צילום: לפי סעיף 27א'

האמל"ח והציוד שהוחרם בג'נין | צילום: דובר צה"ל

לוחמי יחידת מגלן, יחד עם לוחמים מיחידת המסתערבים של מג"ב וסיירת צנחנים, סיימו את פעולת המעצר תוך שעה. במהלך הפעילות, החלו חשודים לגלגל צמיגים בוערים ויידו אבנים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. הפלסטינים דיווחו כי אחד מהעצורים הוא אחמד תורכמאן, בנו של מאהר תורכמאן שנמלט לאחר שביצע יחד עם שני קרובי משפחתו שנעצרו את הפיגוע החריג בבקעת הירדן בספטמבר, שבו נורו יריות לעבר אוטובוס חיילים, הושלכו בקבוקי תבערה והתרחש גם ניסיון הצתה של האוטובוס.

כזכור, תורכמאן, חקלאי כבן 50 שהתגורר בכפר הפלסטיני ג'יפטליק שבלב בקעת הירדן, נמלט לאחר הפיגוע, ומאז כוחות הביטחון ניהלו מצוד אחריו. את הפיגוע ביצע יחד עם שני קרובי משפחתו, באמצעות רכב עם לוחית זיהוי צהובה, שככל הנראה משמשת אותו לעבודתו בחקלאות ורשום על שם אשתו, שמחזיקה בתעודת זהות ישראלית.

עוד מבחזית החדשות

הפעם האחרונה שבה פעלו כוחות הביטחון בג'נין הייתה לפני כחודש. באותה פעולה נהרג מחבל של הג'יהאד האיסלאמי ומאבטחו, במבצע משולב של הימ"מ ולוחמי סיירת חרוב בג'נין. לאחר חיסול השניים, התפתחה בזירה הפרת סדר אלימה שבמהלכה נורו למוות עוד שני פלסטינים, אחד מהם בן 16. בתיעודים דרמטיים מג'נין נראו מקומיים מקיפים את כוחות הביטחון שנאלצו להדוף אותם בירי באוויר, וכן הוצאת הרכב של הכוח המיוחד שפעל במבצע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים