שיתוף
תגובות
חדשות » גניבת כבלי התקשורת מהרכבת: הנזק לתשתית תוקן, התנועה תחודש כמתוכנן
למרות הנזק שנגרם מגניבת כבלי תקשורת מהמסילה ליד להבים, וחשש שהעבודות יתמשכו אל תוך הערב, ברכבת ישראל הודיעו עם צאת השבת כי התשתית תוקנה | התנועה תחודש הערב
התעלות שנחפרו בצדי המסילה באזור להבים | צילום: באדיבות רכבת ישראל

רכבת ישראל הודיעה היום (מצאי שבת) כי באזור הדרום נגנבו 300 מטרים של כבלי תקשורת. בתום שעות של עבודות תוקן הנזק לתשתית מערכת האיתות בעקבות גניבת כבלי תקשורת מהמסילה באזור להבים – והתנועה בקו לבאר שבע וממנה תחודש הערב כמתוכנן. תקרית זו מצטרפת לשורת אירועים ותקלות שאירעו בחודשים האחרונים, שמוכיחים כמה קל להשבית את מערך התחבורה הציבורית של הרכבת.

בהודעת הרכבת נמסר כי מאות מטרים של כבלי תקשורת ממערכת האיתות של הרכבת באזור להבים נחתכו ונגנבו, והדבר גרם לנזק גדול שעלול להשבית את מערכות האיתות וניהול התנועה של הרכבת באזור הדרום. היה גם חשש כי תנועת הרכבות בין באר שבע לצפון הארץ לא תחודש במוצאי שבת, בשל היקף הנזק וזמן התיקון הדרוש. אולם, כעבור כמה שעות נמסר כי התיקונים הסתיימו, והרכבת בדרום תפעל לפי לוח הזמנים המתוכנן. עוד ציינו בהודעת הרכבת כי השמירה על המסילות בדרום תתוגבר ויתווספו מצלמות אבטחה.

עוד מבחזית החדשות

כזכור, לפני כשבועיים הופסקה תנועת הרכבות בכל רחבי הארץ, בשל תקלה טכנית חריגה במערכת האיתות האחראית על השליטה ברכבות. מומחים מטעם החברה פעלו כדי לתקן את התקלה, ותנועת הרכבות בקרו תל-אביב – נתב"ג – ירושלים חזרה לסדרה רק ביום ראשון בבוקר. 

בנוסף, לפני כחודשיים הניח ערבי ישראלי כבן 20 מכשול על פסי הרכבת בין עכו לכרמיאל במהלך ראש השנה. על פי החשד, ניצל הערבי את השבתת המסילה בשל החג, והניח אביזר מהונדס, שתוכנן ככל הנראה לגרום לכך שהרכבת תרד מהפסים בצאת החג. למרבה המזל, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. החשוד נעצר וצו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים