שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גן ילדים: עימות בין שר הביטחון לגדי אייזנקוט הרמטכ"ל לשעבר
שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר התעמתו אתמול בדיון על אי הההתייצבות לשירות מילואים | איזנקוט: "תראה אומץ לב קשקשן" | גלנט: "לא אקבל ממך הטפות"
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: לע"מ

בדיון של ועדת החוץ והביטחון שהתקיים אתמול (שני) בקריה בתל אביב, התפתח עימות לא דיפלומטי בין שר הביטחון יואב גלנט לבין הרמטכ"ל לשעבר, חה"כ גדי איזנקוט. איזנקוט כינה את גלנט "קשקשן", ושר הביטחון לא נשאר חייב והשיב: "לא אקבל ממך הטפות על אומץ לב". העימות, התפתח על רקע המשבר בצה"ל שבמסגרתו חיילי מילואים הודיעו על אי התייצבותם לשירות.

בדיון פנה גלנט לאיזנקוט ואמר: "אני אגיד משהו שלא אגיד בחוץ, בין המדינה והחיילים יש חוזה לא כתוב. אנחנו מכשירים טייסים ומצפים מהם שעד הגיל שהם יכולים, יטוסו. אסור לקחת את התפקיד הצבאי, ודרך זה להשפיע על המערכת הפוליטית. זו סרבנות".

עוד מבחזית החדשות

איזנקוט התייחס לתמיכתו של גלנט בביטול עילת הסבירות, והטיח בו מנגד: "נראה אותך אומר את זה בציבור, תראה אומץ לב. ראינו אותך בשבוע שעבר, קשקשן".

אך גלנט לא נרתע והמשיךף: "אתה אל תלמד אותי על אומץ לב. לא אקבל ממך הטפות על אומץ לב. בחודש מרץ כולם ראו שאני מוכן לשים את עתידי הפוליטי על המאזניים ולסכן את תפקידי".

גם חברי הכנסת לימור סון הר מלך ובועז ביסמוט כינו את המילואימניקים שמסרבים להתנדב "סרבנים" וטענו כי "לא צריך לכבס מילים ולקרוא לזה אי התייצבות". מיד, חה"כ איזנקוט השיב: "זה לא סירוב – זו הפסקת התנדבות".

הרמטכ"ל הרצי הלוי שהשתתף גם הוא בדיון בקיריה, קיים בימים האחרונים סדרת שיחות פיקודיות בנושא לכידות וכשירות צה"ל – על רקע המשבר. "אני רואה חשיבות גדולה בשיחות האלה, עובר כאן תהליך עמוק מאוד על החברה הישראלית, ויש לנו אחריות לאומית כבדה לביטחון המדינה ולאזרחיה באחת התקופות המורכבות", אמר הרמטכ"ל.

עוד הוסיף הלוי: "זו שעתם של המפקדים לגלות מנהיגות ואחריות ולפעול מול הפקודים באחריות, בתבונה וברגישות כשנדרש, לצד מוכנות גבוהה לאתגרים הביטחוניים מולם אנו ניצבים. באשר למחלוקת בחברה הישראלית, לכל אחד יש דעה שחשובה באותה המידה, אנו כלובשי מדים לא מעורבים בכך. אנו מחבקים את אנשי המילואים באשר הם, מעלים על נס את אלו שבחרו להתייצב בכל תנאי וקוראים לכולם לחזור ולהתייצב".

עוד מבחזית החדשות

"צה״ל הוא צבא העם, המודל שעובד כבר 75 שנה", המשיך הלוי. "היום כמו אז – כולם צריכים לבוא לשרת בסדיר ובמילואים. אני מאוד סומך על היכולות של צה״ל ובעיקר על האנשים. אם נקלענו לתקופה כזו, טוב שאלו האנשים".

בדיון המיוחד אתמול, אמר שר הביטחון כי "יש פגיעה בחוסן הלאומי שעלולה לגרור פגיעה בביטחון הלאומי". עוד הוא אמר כי צה"ל כשיר לכל משימה, ו"הפגיעה שיש היום מתוחמת באופן יחסי". עם זאת, גלנט הזהיר שאין לדעת לאן הדברים יובילו. גלנט התייחס להשפעות החקיקה והבהיר: "זה פוגע בנו פעמיים, גם מול אויבינו וגם מול ידידינו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים