שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גם בארה"ב מבינים: "לפיד מבקר את ההסכם עם סעודיה כדי למנוע הישג מנתניהו"
ארה"ב - איראן
בכירים אמריקאיים התייחסו לביקורת שמשמיע בימים האחרונים ראש האופוזיציה יאיר לפיד, בכל כלי התקשורת, על הסכם ההבנות התהווה בין ארה"ב לאיראן
מתקן הגרעין בנתנז | צילום: הטלוויזיה האיראנית

ראש האופוזיציה יאיר לפיד השמיע בימים האחרונים ביקורת על ההסכם שהולך ומתגבש עם סעודיה. בראיונות לכלי התקשורת אמר לפיד כי: "ישראל לא יכולה להסכים להעשרת אורניום בסעודיה, כי זה מסכן את ביטחון ישראל" עוד טען לפיד כי "זה יפגע במאבק עם איראן. זה יוביל למרוץ אזורי".".

בתגובה להתבטאויות נמתחה ביקורת קשה על הדברים על ידי גורמים בכירים בארה"ב, שאמרו בין השאר ל-ynet כי "כשנתניהו היה באופוזיציה הוא ביקר את הסכם הגז עם לבנון שלפיד עשה, ויום אחרי שהפך לראש הממשלה הפסיק לדבר על זה. כעת, לפיד באופוזיציה ומבקר את ההסכם עם סעודיה, כי הוא לא רוצה לתת הישג לנתניהו".

עוד מבחזית החדשות

הבכירים העריכו כי יהיה קשה להשיג את תמיכת כל הדמוקרטים לתמוך בהסכם עם סעודיה אך ציינו כי הנשיא ביידן יצליח במידה ויטיל את כל כובד משקלו בנושא. על תמיכת הרפובליקנים אמרו: "זה נכון שנצטרך גם תמיכה רפובליקנית, אבל אנחנו מעריכים שמאחר שנתניהו רוצה את זה מאוד, הוא יעזור כאן".

על הביקורת שהשמיע ראש הממשלה נגד ההסכם אמרו הבכירים כי: "המטרה המרכזית הייתה לשחרר את האסירים האמריקאים. נתניהו חושש שזו התחלה של הבנות או הסכם, אבל האמת שכל מה שארה"ב רצתה זה לשחרר את האסירים, ובתמורה לשחרר לאיראנים כסף לסיוע הומניטרי".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמרו הבכירים: "האם זה מאפשר אווירה טובה יותר לקידום נושאים אחרים? כן. אבל ככל שנתקרב לבחירות, אנחנו לא רואים חזרה להסכם הגרעין", אמרו. "יכול להיות שיהיו עוד הבנות קטנות".

לטענת הבכירים: "יש ערבויות שכסף איראני לא יגיע לטרור. נעשה הכול כדי לוודא שהכסף לא יזלוג לטרור, אבל כסף הוא כסף ואתה אף פעם לא יכול לדעת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים