שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » גל קור חריג בבריטניה: שלג כבד בלונדון – מאות טיסות בוטלו
שלג וערפל ברחבי בריטניה, שעברה את הלילה הקר מתחילת השנה, בסקוטלנד נרשמו 15.7 מעלות מינוס | מאות טיסות בנמלי תעופה ברחבי בריטניה בוטלו
התנועה וצירי הנסיעה הופסקו בשל השלג הכבד | צילום: Getty Images

בבריטניה שרר אמש (שני) קור חריג וירד שלג כבד שגרם לשיבושי תנועה ברחבי הממלכה ולביטול של מאות טיסות. הערפל הכבד שאפף את נמלי התעופה הית'רו וגטוויק שבלונדון והשלג על מסלולי ההמראה גרמו לביטול של כ-30 טיסות. חלקן בוטלו לחלוטין ואחרות הופנו לנמלי תעופה קטנים יותר.

בבריטניה חוו הלילה את הלילה הקר ביותר מתחילת שנת 2022 והטמפרטורות בסקוטלנד ירדו עד ל-15.7 מתחת לאפס. השירות המטאורולוגי פרסם אזהרת שלג וקרח והזהיר כי  "יהיה קר למדי עד שבוע הבא. בלילה תהיה קרה וביום הטמפרטורות יישארו נמוכות"

עוד מבחזית החדשות

השלג הכבד והכבישים החלקים הקשו מאוד על הנהיגה ובמחוז גלוסטרשייר שבדרום מערב המדינה אירעו מספר תאונות דרכים. הנהגים התקשו לעצור את המכוניות ונתקעו אחת בשנייה בתאונת שרשרת. עוברי אורח ניסו לחלץ את המכוניות אך בחלק מהמקרים ללא הצלחה.

מנמל התעופה גטוויק נמסר כיי "מזג האוויר הקפוא צפוי להימשך ולגרום לשיבושים נוספים. אנחנו ממליצים לבדוק את הטיסות לפני הגעה לשדה". חברת התעופה בריטיש איירוויז התנצלה בפני הלקוחות והודיעה כי תפצה את הנוסעים בטיסה חלופית. החברה גם התחייבה לספק שירותי לינה ומזון למי שייאלץ להעביר את הלילה באזור. דובר שדה התעופה לוטון שבלונדון הזהיר גם הוא מפני עיכובים וביקש מהנוסעים להקדים את שעת ההגעה לטיסה.

בתנועת הרכבות בבריטניה קיימים שיבושים וברכבת התחתית נרשמו עיכובים בשל מזג האוויר הקיצוני. הנהגים התבקשו להיזהר יתר על המידה בשל תנאי הדרך הקשים והכבישים החלקים. חלק מבתי הספר במדינה נסגרו והחזאים המליצו שלא להסתובב מחוץ לבית אלא לצרכים חיוניים.

הבוקר נקבע מותם של שלושה ילדים בני 8,10 ו-11 לאחר שנפלו אתמול לאגם סוליהול הקפוא, כתוצאה מסדקים בקרח. כוחות חילוץ והצלה נשלחו לפארק באבס מיל סמוך לברמינגהם, ומשו את הילדים מהאגם. אך הצוותים הרפואיים נאלצו לקבוע את מותם. 

ארבעה ילדים נמשו מהמים והועברו לבית החולים כשהם סובלים מבעיות לב והיפותרמיה קשה. לא ידוע מה היה מספר הילדים באגם אך ההערכה היא שמדובר בשישה לפחות. כוחות ההצלה עדיין מחפשים ילדים נוספים. איש כוחות ההצלה שהיה במקום אמר כי  "כשהכבאים הגיעו למקום מספר שוטרים ואזרחים כבר היו במים וניסו להגיע לילדים ולחלץ אותם. הצוותים שלנו נכנסו למים, שחו לילד הראשון, והכבאים, שעברו הכשרות מיוחדות כולל חילוץ טכני, חילצו שלושה ילדים נוספים".

ריצ'ארד סטנטון, מפקד שירותי הכיבוי של ווסט מידלנדס, הזהיר את הציבור מהליכה על שטחי מים פתוחים "בשום פנים ואופן אל תעזבו את הקרח, ללא קשר לכמה סמיך או בטוח לדעתכם הקרח הזה עשוי להיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים