שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » גינויים בעולם על עליית בן גביר להר הבית: "פרובוקציה חסרת תקדים"
רה"מ נתניהו לא הזכיר בישיבת הממשלה את עליית בן גביר להר הבית | ארה"ב הגיבה בתקיפות "היינו ברורים, זה לא מקובל" | משרד רה"מ: הטענה לשינוי הסטטוס-קוו חסרת שחר
טום שגרירי ארה"ב בישראל | צילום: U.S. Embassy Pakistan

עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הבוקר (שלישי) להר הבית הסתיימה ללא אירועים חריגים. בעקבות עליית בן גביר, מתח שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס ביקורת קשה וכתב  "היינו מאוד ברורים בשיחות עם ממשלת ישראל, פעולות שמפרות את הסטטוס קוו באתרים הקדושים אינן מקובלות עלינו".

גם צרפת פרסמה הודעת גינוי שבה הדגישה את מחויבות ישראל לשמירת הסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים. "כל פעולה שמטרתה הטלת ספק בסטטוס קוו כרוכה בסכנת הסלמה ויש להימנע ממנה", נכתב בהודעה הצרפתית.

עוד מבחזית החדשות

משרד החוץ הירדני פרסם גינוי תקיף וכתב "ירדן מגנה בחריפות הגדולה ביותר את הסתערותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על מסגד אל-אקצא".

משרד החוץ הפלסטיני פרסם הודעת גינוי וכתב "אנחנו מגנים בחריפות את הפלישה של בן גביר הקיצוני למסגד אל-אקצא ורואים בה פרובוקציה חסרת תקדים ואיום חמור. נתניהו נושא באחריות ובהשלכות לכך בזירת הסכסוך ובאזור".

הפלגים הפלסטיניים בעזה קיימו ישיבת חירום ולאחריה הצהירו "פלישת בן גביר לאל-אקצא היא הסלמה ופרובוקציה מסוכנת לעמנו הפלסטיני. יש להיזהר מפני מלחמת דת באזור. אנחנו קוראים לרשות הפלסטינית להפסיק את התיאום הביטחוני מיד ולעמנו בגדה, להסלים את העימות עם הכיבוש הציוני בהגנה על אל-אקצא"

חמאס פרסם הודעת גינוי אך לא איים בירי "הפשע של השר בן גביר בפלישה למסגד אל-אקצא הוא המשך של תוקפנות הציונים נגד המקומות הקדושים. מסגד אל-אקצא היה ויישאר פלסטיני, ערבי ומוסלמי, ושום פשיסט לא יכול לשנות עובדה זו. עמנו ימשיך להגן על המקומות הקדושים, על מסגד אל-אקצא ועל מאבקו לטהר אותו מטינופת הכיבוש".

למרות שביקור בן גביר הבוקר בהר הבית עבר ללא אירועים חריגים, משטרת ירושלים ממשיכה לפעול לאורך כל היום בכוחות מתוגברים, בעיקר בעיר העתיקה ובמזרח ירושלים, מחשש לתגובות מאוחרות של הפלסטינים.

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר, לא הזכיר ראש הממשלה בנימין נתניהו את העלייה של בן גביר להר הבית. בן גביר נראה מחויך סביב שולחן הממשלה. ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שהזהיר אתמול כי כוונת בן גביר לעלות להר היא "התגרות שתוביל לאלימות שתסכן חיי אדם ותעלה בחיי אדם", צייץ בטוויטר לאחר הביקור "זה מה שקורה כשראש ממשלה חלש נאלץ להפקיד את האיש הכי חסר אחריות במזרח התיכון על המקום הכי נפיץ במזרח התיכון".

עוד מבחזית החדשות

אתמול בצהריים הגיע בן גביר רגלית כדי לשוחח עם ראש הממשלה נתניהו. נתניהו לא התנגד לעלייתו להר הבית. בערב השתתף בן גביר בדיון מיוחד שקיים המפכ"ל, עם מפקד מחוז ירושלים ועם קצינים נוספים, לאחר שנפגש בתל אביב עם ראש השב"כ.

בן גביר קיבל סקירה על ההיערכות המתוכננת שבמסגרתה נפרסו הבוקר מאות שוטרים ולוחמי מג"ב באזור הר הבית ובמזרח ירושלים. יש לציין כי גם המפכ"ל וראש השב"כ היו בדעה שאין מניעה לקיים את הביקור ושאסור להיכנע לאיומי החמאס.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בסד
    ארהב נא לא להתערב
    נמאסתם
    כל העולם להירגע
    וכל מי שרווצה מוזמן לשבת ב… עוד שעה קלה
    עלה נעלה וגם נקריב קרבן
    יבנה המקדש הגיע הגאולה
    אין כח לאף אחד למנוע
    ימלוך ה לעולם אלוקיך ציון לדור ודור הללוקה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים