שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » גינאה תעביר את השגרירות לירושלים
אורו של עולם
ראש הממשלה שוחח עם נשיא גינאה המשוונית תאודורו מבאסוגו שהודיע כי יעביר את שגרירות גינאה לירושלים. נתניהו ציין כי ישראל ממשיכה בהעמקת שיתוף הפעולה
דגלי ישראל וגינאה המשוונית | צילום: Flag World, שאטרסטורק

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום בטלפון עם נשיא גינאה המשוונית תאודורו מבאסוגו שהודיע כי יעביר את שגרירות גינאה לירושלים – כך נמסר מלשכת ראש הממשלה. נתניהו ברך על המגמה שמדינות מעבירות את השגרירויות שלהן לירושלים.

רה"מ נתניהו ציין כי ישראל ממשיכה בהעמקת שיתוף הפעולה עם מדינות אפריקה, ואמר כי "ישראל חוזרת לאפריקה ואפריקה חוזרת לישראל ובגדול". הנשיא מבאסוגו השיב כי אפריקה כולה מקבלת את ישראל בזרועות פתוחות.

הרב שלמה בן טולילא הרב הראשי של איגוד הקהילות היהודיות במרכז אפריקה, ושליח חבד ראשי למדינות מרכז אפריקה אמר בעקבות ההודעה: "אני מברך את הנשיא מר נגאמה מבאסוגו שנקט בצעד חלוצי ומבורך ונענה לקריאת ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו להעלות את שגרירות המדינה לירושלים בירת ישראל".

"כמי שפועלים עשרות שנים במדינות מרכז אפריקה אנו מודעים ומסייעים ליחסי החיבה והידידות בין העם היהודי כולו והעם היושב בציון לבין עמי מרכז אפריקה. בטוחני כי החלטת גינאה המשוונית תהווה סמל ומופת גם לשאר מדינות מרכז אפריקה שיצטרפו לארצות הברית ומדינות נוספות שכבר העבירו את השגרירות לירושלים בירת ישראל לנצח. אנחנו מברכים את היוזמה שהיא צעד גדול לקראת שלום בין כל עמי הארץ".

הרב שלמה בן טולילא רב איגוד הקהילות היהודיות של מרכז אפריקה עם נשיא גינאה המשוונית נגאמה מבאגוסו | צילום: באדיבות המצלם

רפובליקת גינאה המשוונית היא מדינה במרכז אפריקה. המדינה גובלת בקמרון בצפון, בגבון בדרום ובמזרח ובמפרץ גינאה במערב. ב-1968 כוננו יחסים דיפלומטיים בין ישראל לגינאה המשוונית. ב-1973 נותקו היחסים בעקבות החרם על ישראל של רבות ממדינות אפריקה לאחר מלחמת יום הכיפורים, יחסים אלה חודשו ב-1994.

השגריר הישראלי אינו יושב במדינה אלא בשגרירות ישראל שביאונדה, קמרון. בשיתוף פעולה גרמני-ישראלי מופעל בית חולים בעיר הגדולה במדינה באטה, ובין עובדיו ישראלים. אשת העסקים הישראלית ירדנה עובדיה משמשת קונסול כבוד של גינאה המשוונית בישראל. זאת לאחר שהקימה, בין השנים 2007–2011, שני בתי חולים בגינאה המשוונית. באוגוסט 2019 נפתחה שגרירות ראשונה של גינאה המשוונית בישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים