שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב על מתקפת הנגד: "האוקראינים ינחלו הצלחה במתקפה"
ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, התייחס לאפשרותשבה אוקראינה תערוך מתקפת נגד מול הבא הרוסי
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי | צילום: דוברות נשיא אוקראינה

ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, התייחס היום (ראשון) בריאיון לרשת CNN, לאפשרות הדרמטית שבה אוקראינה תערוך מתקפת נגד מול צבא רוסיה, במטרה להחזיר לעצמה את השטחים שנכבשו. הוא העריך כי לאחר מתקפה שכזו, אוקראינה תשתלט בחזרה על "טריטוריה משמעותית מבחינה אסטרטגית". לדעת סאליבן "האוקראינים ינחלו הצלחה במתקפת הנגד הזו".

היועץ לביטחון לאומי לא סיפק לוח זמנים מוערך לקיום של משא ומתן כלשהו, בניסיון להביא את המלחמה לסיומה, אך עם זאת, הדגיש כי "להתפתחויות בשדה הקרב תהיה השפעה גדולה על כל משא ומתן עתידי". הוא הזכיר את דבריו של נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי, ועל פיהם המלחמה תסתיים בסופו של דבר באמצעות דיפלומטיה.

עוד מבחזית החדשות

הנשיא האוקראיני הצהיר בריאיון שקיים לפני מספר ימים לוול סטריט ג'ורנל, כי מדינתו מוכנה לפתוח במתקפת הנגד כדי לכבוש מחדש את השטח שנכבש על ידי הצבא הרוסי. "אנחנו מאמינים מאוד שנצליח, אני לא יודע כמה זמן זה ייקח. למען האמת, זה יכול להיות במגוון דרכים, שונות לגמרי. אבל אנחנו הולכים לעשות את זה, ואנחנו מוכנים", טעןזלנסקי.

בקייב מקווים כי מתקפה נגדית להשבת השטחים תשנה את הדינמיקה של המלחמה. זלנסקי אמר בחודש שעבר כי אוקראינה צריכה להמתין עד שיגיעו כלי רכב משוריינים מערביים נוספים לפני שתתחיל במתקפת הנגד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים