שיתוף
תגובות
חדשות » גנץ מגבה את המח"ט שירה למוות במתמודד נפש
טרגדיה של טעויות
שר הביטחון בני גנץ מעניק היום גיבוי מלא למח"ט בנימין, אלוף-משנה אליאב אלבז | הקצין חתר למגע, הסתער בגבורה וחיסל- צעיר מאותגר נפשית שהחזיק בידו אקדח צעצוע
שר הביטחון בני גנץ בסיור | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שני) לאירוע המטלטל אמש באשקלון שבו צעיר לוקה בנפשו חטף נשק מחיילת בצומת אשקלון, נחשד כמחבל ונורה למוות בידי מפקד חטיבת בנימין, קצין בכיר בצה"ל.

גנץ גיבה את מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה אליאב אלבז, שחלף במקרה בצומת, הבחין באירוע והבין כי מדובר באירוע חבלני לאומני- וירה בצעיר הלוקה בנפשו עשרות כדורים.

לדברי שר הביטחון: "מח"ט בנימין הבין שהוא באירוע פח"ע ובסוף התברר שזאת טרגדיה", אמר בתדרוך לתקשורת. "בגלל שהייתה חטיפת נשק, הוא פעל נכון והתערב. אנחנו רוצים שיהיו כמה שיותר כוחות בשטח כך שאם לא נצליח למנוע פיגוע נוכל לפחות לעצור אותו כמה שיותר מהר".

בתוך כך, מערכת הביטחון הדריכות שיא בימים האחרונים ברגע גל הטרור הרצחני, ואיומי הג'יהאד שחוזרים על עצמם מידי יום, עם הבטחה לבצע עוד פיגועים.

שר הביטחון גנץ התייחס לתגבור הכוחות על רקע גל הטרור ואמר: "אנחנו רואים תופעה של רצף אירועים מזה כבר תקופה של יותר משבועיים, לצערי עם 14 הרוגים. אני לא יכול להגיד שהשטח נסחף אחרי האירועים האלה, אבל ארגוני הטרור לא מצטערים על מה שקורה ואלו תופעות חמורות ביותר. אנחנו ממשיכים להפעיל את הכוח שלנו גם בצורה תקיפה וגם בצורה אחראית".

"אנחנו מתמקדים קודם כל במענה המודיעיני", המשיך גנץ. "בוצעו עשרות מעצרים קודם לתקופה ועשרות רבות גם בימים האחרונים. המגמה הזו תימשך בהתאם לצורך, וללא שום מגבלה. אנחנו מנצלים את המודיעין הזה גם לצרכים התקפיים כמעצרים, בין שהם סיכולים של אירועים שעומדים לקרות, או בין שהם אוחרים כתוצאה מהחקירות שמתפתחות כתוצאה מהמעצרים השונים".

שר הביטחון אמר ציין: "מבחינתנו אין שום מגבלות על הפעלת הכוח, הדבר היחיד שמכתיב את הפעלת הכוחות זה הצורך המבצעי וזה מה שיקרה. נמשיך לתגבר את משטרת ישראל בחגים עם נוכחות של לוחמים והמטרה היא שיוכלו להתערב בזמן קצר בכל אירוע".

"במסגרת המאמץ ההגנתי – תגברנו את השטח בהרבה מאוד כוחות – בישראל, באיו"ש ובתפר, והדבר הזה יימשך", הדגיש גנץ. "אנחנו מתחילים במאמץ הנדסי לשפר את המצב הקיים בשטח כרגע, וכמו שאתם בוודאי יודעים קיבלנו אתמול החלטה לקדם שני מכשולים, אחד בצפון ואחד בדרום, פעילות הבינוי תצא לדרך בהקדם האפשרי וננסה לשפר את המצב לאורך התפר עצמו".

"אנחנו משתדלים לבדל בין האוכלוסייה לבין מבצעי הטרור ובין הסביבות הגיאוגרפיות השונות", המשיך שר הביטחון. "אנחנו יודעים שבאזור ג'נין יש הרבה פעילות טרור ולכן האזור הזה הוא תחת פעילות מקיפה כולל פגיעה כלכלית. ביתר האזורים אנחנו מאפשרים את המשך החיים, המשך הפולחן, המשך שגרת החג. אני הרעיון המסדר הוא לבדל בין האוכלוסייה לבין מבצעי הטרור, ובין האזורים, וננסה להמשיך ולפעול כך".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים